Avatar billede Roneklindt Novice
15. januar 2013 - 19:30 Der er 10 kommentarer

CD-Drev WIN7

Min pc vil ikke boote ordenligt efter jeg har taget mit cd-drev fra.

Jeg har prøvet at sætte det tilbage igen, men den spørger stadig om den skal starte normalt eller reparere. Ingen af delene hjælper.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. januar 2013 - 19:37 #1
Hej.

  Du kan være ret sikker på at det ikke har noget med dir CD-drev at gøre. Men kører den reparationen til ende, hvis du vælger denne under opstart?

De bedste hilsner
Avatar billede Roneklindt Novice
15. januar 2013 - 19:40 #2
Ja, den køre den til ende. Men den kan ikke finde nogle løsning.
Avatar billede Roneklindt Novice
15. januar 2013 - 19:47 #3
Har lige genstartet med CD.drev i. Og nu starter den uden problemer. Hvis jeg så tager det fra igen, kan den ikke starte igen. Så er ret sikker på det er Drevet der laver ballade
Avatar billede claes57 Ekspert
15. januar 2013 - 19:52 #4
gå i bios, og sæt boot-rækkefølgen til harddisk først.
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2013 - 19:58 #5
Hvorfor pillede du CD-drevet fra?
Avatar billede Roneklindt Novice
15. januar 2013 - 21:19 #6
Mit kabel var for kort, så skulle ha' mit kabinet stående åbent. Det var jeg træt af. Så pillede det fra.
Avatar billede Roneklindt Novice
15. januar 2013 - 21:21 #7
Har prøvet, at lave rækkefølgen om. Det hjalp heller ikke..
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2013 - 22:17 #8
Løsningen ligger sikkert i indlæg #4 fra claes57 eller noget, som har med det at gøre. Hvordan ændrede du rækkefølgen?

Du skriver i dit spørgsmål:

"Min pc vil ikke boote ordenligt efter jeg har taget mit cd-drev fra.

Jeg har prøvet at sætte det tilbage igen, men den spørger stadig ...."

I #3 skriver du:

"Har lige genstartet med CD.drev i. Og nu starter den uden problemer ..."

De to udsagn stemmer ikke helt overens. Hvad var forskellen på det, du havde gjort i dit spørgsmål og det i #3?
Avatar billede Roneklindt Novice
15. januar 2013 - 22:46 #9
i min bias kan jeg med min mus flytte rundt på di forskellige boot muligheder...

Jeg er også selv lidt uforstående med, at den sagtens kunne starte efter 2. gang med mit drev i. Har lige prøvet, at tage det fra igen. Og så vil den ikke starte igen.
- Det er som, at min Pc ikke kan håndtere det, når mit CD-drev ikke er i.
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2013 - 15:53 #10
Undskyld det sene respons.

Huskede du at gemme ændringerne i BIOS ang. bootrækkefølge, formentlig med F10-tasten?