Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 10:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Højreklik send til postmodtager virker ikke mere

Jeg har et irriterende problem som jeg ikke lige kan løse.
Når jeg højreklikker på en fil i stifinder eller på skrivebordet har jeg hidtil kunnet klikke på "send til postmodtager" for at få filen vedhæftet og outlook har åbnet sig automatisk. Denne mulighed har jeg pludselig ikke mere. Outlook er valgt som standard-mailprogram. Det er outlook 2003. Min browser er google chrome. styresystem Windows Vista.
Jeg kan godt klikke på "send til postmodtager" - men der sker bare ingenting.
Det der er sket er at jeg har geninstalleret office 2003 (har forsøgsvis prøvet office 2010 - men det var jeg ikke tilfreds med - så det er afinstalleret igen).

Nogen der kan hjælpe mig til en løsning. Synes ikke jeg har kunnet bruge nogen af de forslag jeg ellers har set her på siden.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. januar 2013 - 11:28 #1
Prøv når Outlook er åben.
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 11:33 #2
Outlook er åben og det nytter ikke noget - den åbner ikke !
Avatar billede store-morten Ekspert
15. januar 2013 - 11:51 #3
Styrresystem?
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 12:13 #4
Det har jeg skrevet - at der er windows vista !!!!
Avatar billede store-morten Ekspert
15. januar 2013 - 12:29 #6
Nemlig... der mangler sikkert en genvej.
Der hedder "Mail Recipient"
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 12:47 #7
Blandy: ja jeg er kommet så langt og har oprettet en ny genvej i mappen SEND TO (hvor der i forvejen ligger filen Postmodtager, mail recipient - men det er jo den jeg ikke kan bruge.

I højrekliksmenuen fremkommer nu godt nok send til OUTLOOK - men den skriver det er ugyldigt og jeg kan ikke anvende de. Send til POSTMODTAGER er ikke mere i højrekliksmenyen (og det er den der får filbetegnelsen Mapi...et eller andet)

Skal jeg måske slette postmodtager (mapifilen) inden jeg opretter en ny genvej ?
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 13:06 #8
Kommmandolinjeargumentet er ikke gyldigt - kontroller den indstilling du bruger...står der skrevet.

Postmodtager-mapifilen peger hen på outlook (igenskaber) - men jeg får ovenstående fejl !
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 13:06 #9
"i egenskaber" skulle der stå.............
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 15:21 #10
Jeg fandt selv denne forklaring:

http://support.microsoft.com/kb/926441

-men hvad nytter det, når jeg ikke kan finde denne mapivc.inf fil .
jeg klikker på start/søg men den finder ingenting ????
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 15:37 #11
Jeg har fundet Mapisvc.inf filen - men jeg kan ikke slette den ? Hvad gør jeg så ?
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 15:58 #12
Hovsa det var vist på cd-rommen for office 2003 jeg fandt den. Men jeg har nu fundet filen på program files/commonfiles/ system/ MSMAP på harddisken.....men den hedder kus Mapisvc - der står ikke INF efter men der står at det er en installationsfil. er det den jeg skal slette ?
Avatar billede anba Mester
15. januar 2013 - 16:39 #13
Jeg har fjernet Mapisvc.inf filen og har derefter kørt en reparation af Office 2003. Mapisvc.inf ligger nu igen på ovenstående placering (filen er fra juni 2003 - så det er jo ikke filen fra office 2007) Men altså - det virker stadigvæk ikke !
Er der slet ingen der kan hjælpe ?
Avatar billede store-morten Ekspert
15. januar 2013 - 17:43 #14
Se denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/899137#reply_7529248

Jeg ved ikke om det virker, hent denne ".MAPImail" fil, og læg den i "Send til" mappen.
http://gupl.dk/690172/
Avatar billede anba Mester
16. januar 2013 - 11:58 #15
Det hjalp ikke.Men jeg har nu gjort følgende:

Fundet Mapisvc.inf-filen på en anden pc med outlook 2003 hvor det virker - kopieret denne og lagt over på denne pc.

Postmodtager filen har jeg også kopieret og lagt over.

Det er vigtigt at denne åbner i Notepad - min åbnede i Wordpad - og så virkede det ikke - MEN NU GØR DET !!!!Jeg kom frem til det af flere omveje.

Det var en blanding af Blandys og Store-Mortens samt min egen forsøgen der førte til løsningen. Problemet opstod jo nok fordi jeg havde haft office 2007 installeret - derefter afinstallerede og installerede office 2003 (ifølge Blandys link )Tak for hjælpen til jer begge. Hvis i lægger et svar - vil jeg dele pointene mellem jer !
Avatar billede anba Mester
16. januar 2013 - 12:06 #16
Nej der var jeg nok lige hurtig nok. Det var blot en genvej der kom frem når jeg højreklikkede. Der stod godt nok send til POSTMODTAGER men den åbnede ikke i OUTLOOK - og det var ikke en MAPI-FIL - men en GENVEJ.
Der ligger dog også en MAPI-FIL som hedder postmodtager I SEND TO MAPPEN som nu åbnes med notepad - men kommer ikke frem når jeg højreklikker på en fil som jeg vil sende.......og nu er jeg så hvor jeg startede !! HELP
Avatar billede anba Mester
16. januar 2013 - 12:20 #17
Hvis jeg prøver at lave en ny genvej i SEND TO som viser stien til OUTLOOK - så skrives der at paramentret er ugyldigt !!
Avatar billede anba Mester
16. januar 2013 - 12:21 #18
Men  OUTLOOK bliver trods alt vist ved højreklik - men åbner altså ikke !
Avatar billede anba Mester
16. januar 2013 - 12:23 #19
Kommandolinjeargumentet er ugyldigt ...står der helt præcist, når jeg højreklikker og vælger send til OUTLOOK ! ?
Avatar billede anba Mester
17. januar 2013 - 21:19 #20
Ingen der kan hjælpe mig ?
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 11:14 #21
Hvis ingen kan hjælpe - må jeg jo snart trække mit spørgsmål tilbage ?
Avatar billede anba Mester
23. januar 2013 - 14:24 #22
Ingen svar - så jeg trækker spørgsmålet.