Avatar billede Me3mo2660 Nybegynder
12. januar 2013 - 15:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fabriksgendannelse - Windows 7

Hej, jeg har en Lenovo Thinkpad T500. Jeg ville gerne gendanne laptoren som fabriksny, ''Without cd''
Har prøvet en del.
Er der nogen, der kan være venlige at hjælpe ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. januar 2013 - 15:46 #1
Hej.

  Hvordan er den Windosw 7 installeret, du kører på lige nu: Er det det image, Lenovo leverede den med fra fabrik, eller er det noget, der er installeret på egen hånd? Hvis den kører på fabriksimage, har du en recovery-partition, du kan boote den på ved at trykke på F11 ved opstart (så vidt jeg husker). Er denne partition af en eller anden årsag blevet fjernet på et tidspunk, må du på jagt efter en DVD, du kan bruge.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2013 - 15:55 #2
Avatar billede Me3mo2660 Nybegynder
12. januar 2013 - 16:57 #3
Tak for hjælpen folkens.
Den var først,som Windows 7 home premium, da den blev langsom. Lavede jeg den, på egen hånd til windows 7 ultimate...
Hvad skal jeg så gøre ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. januar 2013 - 17:56 #4
Jamen så er opgaven ganske simpel: Sikkerhedskopi af dine data, og så "laver du den til Windows 7 Ultimate" igen.
Avatar billede Me3mo2660 Nybegynder
12. januar 2013 - 19:17 #5
Det var også det jeg tænkte på. Men jeg tænkte, det ville være lettere at gendanne den.. I stedet for, at lave den igen til Windows 7 ultimate.. Så prøver vi det...
Tak for hjælpen, det har givet et skub..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. januar 2013 - 19:22 #6
Du vil under alle omstændigheder kun kunne gendanne til den Windows, der nu måtte ligge på recovery-partitionen, og det vil jo i dette tilfælde være en Windows 7 Home Premium.
God vind med projektet og god aften.
Avatar billede Me3mo2660 Nybegynder
12. januar 2013 - 19:43 #7
Kan du godt hjælpe med det ?
Kan ikke gøre det..
Jeg gjorde det med en ven..
Kan ikke få kontakt med ham ?
Kan du skrive hvordan man gøre ??
Ville være en stor hjælp..
hvis det virker acceptere jeg svaret...
Det er enorm vigtigt.
Det haster...
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2013 - 07:54 #8
på første skærm der dukker op kan du se hvilken tast du skal trykke på for at komme i recovery

den trykker du på og slår den over i recovery som du ser i min link #2
det kan være delite-f2 f9 esc eller  ?????
m.v.h
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. januar 2013 - 11:12 #9
Hej igen.

  Hvis det oprindelige image ligger på den, mener jeg at du skal trykke på den blå "ThinkVantage" knap imens det store Lenovo-logo vises ved opstart - så skulle du gerne komme ind i Rescue-And-Recovery.

/Carsten
Avatar billede Me3mo2660 Nybegynder
14. januar 2013 - 08:55 #10
Når jeg trykker der kommer der ikke det store logo. Der kommer nogle valgmuligheder jeg kan vælge der sker ikke noget.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 09:41 #11
du skal vælge at slå den over på recovery delen der ligger som en skjult image på drevet i bios

det kan jo være ødelagt og så har du jo lavet det så det ligger på en usb enhed ikke

uden cdrom drev bliver det jo svært at gendanne ikke

skriv nøjagtig hvad du gør
det er lidt svært at gætte sig til det

sådan gøres det i en acer

http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/acer/aspiree360/aspiree360faq40.shtml

det er ikke helt det samme på din men fremgangsmetoden er den samme

http://www.ehow.com/how_8236221_reinstall-windows-lenovo-thinkpad.html

http://www.torrent-invites.com/help/98802-thinkpad-t500-restore-re-install.html

m.v.h
Avatar billede Me3mo2660 Nybegynder
09. april 2013 - 23:30 #12
Problemet er, at jeg har kommet til at slette recovery mappen...