Avatar billede KHHP Juniormester
09. januar 2013 - 17:24 Der er 8 kommentarer

Kan kun installere Windows 7

Hej
Jeg har nu opsat mig en WDS server som en del af mit Active Directory. Jeg har kunnet installere Windows 7 uden problemer, men når det kommer til Windows 8, Windows Server 2008 eller lignende, så nægter den at køre OOBE.
Jeg når til punktet lige inden den starter på OOBE, altså der hvor computeren starter første gang og så siger den at specialize delen af min unattend.xml er ugyldig. Jeg har ikke indsat nogen unattend.xml, så jeg antager at det er noget WDS selv sender med systemet når det installeres. Som sagt gør den det på alt andet end windows 7. Hvordan løser jeg dette? Min server kører Windows Server 2008 Standard Edition SP2 x86.
Avatar billede KHHP Juniormester
09. januar 2013 - 18:25 #1
#############Rettelse##############
Efter et par forsøgt, prøvede jeg igen med Windows 7, og denne gang fejler windows 7 også med fejlen: "Windows could not parse or process unattended answer file [C:\Windows\Panther\unattend.xml] for pass [specialize]. The answer file is invalid."
Det betyder at jeg ikke kan installere et eneste styresystem via min deployment-server.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
10. januar 2013 - 10:45 #2
Unattend scriptet er vel lavet til en Windows 7 ?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
10. januar 2013 - 10:47 #3
Prøv at slette indholdet af unattend filen... Måske installerer den bare som en normal out of box så?
Avatar billede KHHP Juniormester
10. januar 2013 - 15:17 #4
Problemet er at jeg ikke har brugt nogen unattend.xml overhovedet. Det er bare en ren install.wim fra en Windows 7 DVD, og det samme gælder for de andre systemer. Der er ingen unattend.xml og slette, med mindre den selv genererer en.
Avatar billede KHHP Juniormester
10. januar 2013 - 15:45 #5
Har nu forsøgt at køre deployment og fjerne C:\Windows\Panther\unattend.xml, som rent faktisk lå i mappen. Installationen blev gennemført, men maskinen skulle jo være blevet tilføjet til Active Directory, hvilken ikke er sket, så jeg må gøre det manuelt. Der må være en måde at ordne den ugyldige unattend.xml på.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
11. januar 2013 - 09:41 #6
Dem der har lavet den deployment, må vel ha brugt en forkert unattend script så.

Hent eventuelt Windows Automated Installation Kit, for nemt at generere en ny XML fil, der passer til den aktuelle version. Ellers så kan du også nemt redigere den eksisterende fil i en tekst editor. Men du skal nok lige ha en fornemmelse af, hvordan den bygges op. Og hvilke forskrifter der skal stå, for at få den til at virke på en anden version.
Avatar billede KHHP Juniormester
14. januar 2013 - 09:36 #7
Sagen er den at det er en intern WDS jeg selv bruger. Jeg har selv opsat den, og har aldrig anvendt nogen unattend.xml. Så en fejl i scriptet kan jo ikke være årsagen, fordi jeg aldrig har brugt en. Dog kunne det godt være en som serveren selv har genereret, som så er blevet sendt. I så fald skal jeg jo blot foretage et deployment og så kopiere filen ud og rette den til. Derefter skal jeg placere en individuelt tilrettet fil på hvert install-image.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
14. januar 2013 - 10:53 #8
Hvis dit image skal meldes ind i AD'et automatisk, så er det nødvendigt med en unattended script. Så på en eller anden måde, må det jo være genereret...