Avatar billede kaad87 Praktikant
09. januar 2013 - 17:13 Der er 3 kommentarer

Forklaring af programmering-begreber

Hej

Jeg har brug for en lille forklaring på nogle programmeringsbegreber til en opgave.

Jeg har en meget basal forståelse for programmering så det må gerne være en meget simpel forklaring. Har arbejdet en lille smule med C#

Jeg har brug for at få forklaret følgende begreber.

Interface
Exceptions
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2013 - 17:19 #1
Et interface er en kontrakt der angiver hvilke metoder en klasse som implementerer interfacet skal have.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2013 - 17:20 #2
En exception er en klasse som repraesenterer en fejl.

Det smarte er at naar en saadan smides ryger eksekveringen tilbage i kalde stakken indtil der er noget som fanger den.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2013 - 04:23 #3
OK?