Avatar billede jepzen Nybegynder
05. januar 2013 - 12:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Frigøre plads på Datadrevet

Jeg sidder med en Toshiba bærbar som kører Windows 7. Den siger at der næsten ikke er mere plads tilbage på drev D. Drev C er hoveddrevet, der er 124 GB ledig ud af 232 GB. Men på drev D som er Datadrevet, siger den at der kun er 3 MB ud af 233 GB ledig. Og det er ikke nogen meget gammel computer.

Hvad pokker kan jeg gøre ved det?

Og hvordan kan Datadrevet blive så propfuldt?

Når jeg går ind og kigger på hvad der ligger på Drev D, ser det overhovedet ikke ud til at fylde så meget. Der er noget HDD Recovery som fylder 12,9 GB. Men ellers er der kun en der hedder 080599-TOSH og en der hedder WindowsImageBackup, samt MediaID og R16554NH.tag. Ingen af dise ser ud til at fylde særlig meget. Jeg ved ikke med den der hedder 080599-TOSH, for når jeg klikker på den spørger den om jeg vil gendanne mine filer ud fra denne sikkerhedskopi, så måske den fylder meget eller hvad?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 12:22 #1
Hej.

  Kataloget til WindowsImageBackup er, så vidt jeg husker, godt beskyttet, så du ikke ved et uheld kommer til at rydde for meget op i dine backups. Med det sagt, er jeg også ret sikker på at du skal finde din plads i dette katalog. Kataloget, der ender på TOSH gætter jeg på er et recovery-image.
  Du kunne jo læsse dine backups ud på et NAS, så de ikke fylder på maskinen og så blot lægge dem tilbage, hvis du skulle få brug for at restore.

De bedste hilsner
Avatar billede lysningen Nybegynder
05. januar 2013 - 15:24 #2
kør WindowsBackup og ryd op i sikkers kopirer.gammel kopier
Avatar billede jepzen Nybegynder
11. februar 2013 - 11:09 #3
Tak for tippene. Nogen der lægger et svar? Jeg slettede nogle af de gamle sikkerhedskopier :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. februar 2013 - 15:06 #4
Super du kom i mål med det.