Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 23:09 Der er 14 kommentarer

audacity

Når jeg optager lyd med microfon,uanset hvilken så optager den musikken godt nok,men når jeg afspiller så er lyden forvrænget,kan nogen hjælpe mig,lyden er sådan en wau,wau
Avatar billede kjeldsted Novice
30. december 2012 - 23:13 #1
Du skal vel skrue ned for styrken indgangen på lydkortet.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 23:30 #2
Det er ikke det der er galt,det har jeg prøvet,når jeg taler til microfonen så gengiver den det fint,men musik forvrænges,tak for dit forslag
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
30. december 2012 - 23:34 #3
Prøv et andet optageprogram og se om det også sker der.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
30. december 2012 - 23:35 #4
Optager du musik i mikrofonen eller hvordan optager du musikken ?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 23:41 #5
hvilket optageprogram kunne jeg bruge,jeg har kun det indbyggede standard lydkort,dejligt at nogen svarer
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 23:42 #6
Ja jeg optager musikken med microfonen,det er kun når jeg afspiller musik at den forvrænger,sangen lyder rigtigt
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2012 - 00:13 #7
Hvilket styresystem kører du?
Mener der er noget med at man skal justere windows lyde og musik lyde individuelt i lydkortet for at tilpasse styrken hvis du kører win 7.
Men det er sikkert også dette kjeldsted måske mener?
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 00:34 #8
nej du skal skru ned for mic in, når den forvrænger er det fordi den er skruet for højt op da du optog.
Avatar billede kjeldsted Novice
31. december 2012 - 00:35 #9
Der er nu noget hér der ikke giver mening nu.

For det første, hvis du prøver at optage musik fra en højttaler er det en helt forkert fremgangsmåde.

For det andet. Audacity kan ikke kende forskel på om det er dig der snakker eller om der kommer musik ind. Mit bud er umiddelbart at når du spiller musikken er denne af en højere styrke end når du snakker.

Men vi skal vist vide lidt mere om dit setup. Hvad har du af mikrofon? Er denne tilsluttet direkte til internt lydkort i computeren eller hvad?

Når du indspiller musikken i Audacity, ved den røde bar der indikere niveauet for indkommen lyd, lyser den konstant rød på hele baren eller bevæger den sig frem og tilbage uden at ramme kanten til højre?
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 08:36 #10
Det er win 7,jeg må prøve det du skriver,tak for det
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 08:40 #11
Jeg bruger en mic i indgangen på min pc.
De røde bjælker er slet ikke for højt oppe,jeg har prøvet forskellige microfoner
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2013 - 05:09 #12
en mikrofon er som regel beregnet til menneske stemmer, og har et begrænset frekvensområde.  derfor kan den ikke optage musik ordentligt, medmindre den er beregnet til det.

summa summarum.

jeg gætter på du ikke har en mikrofon til 2000 eller mere.

hvis du vil optage musik, så skal du sætte lydkilden i LINE IN.
hvis du vil optage tale go sang skal du bruge en mikrofon, og ofr gerne 500 eller mere på den, og drop bluetooth, det laver skrat og fejl i optagelsen.

trådløse mikrofoner er ikke gode, medmindre de koster flere tusinde og bruger radiobølger til at overføre.

det er tydeligt af denne tråd at vi stadig ikke har forstået hvad du VIL, eller rent faktisk gør.. :)

du kan finde en ordentlig mikrofon på www.4sound.dk
enten digital som optager på sd kort, eller kablet.

??
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2013 - 05:10 #13
og du skal også huske at optage i 44100 khz 16 bit stereo.
hvis audacity optager i 11khz (telefonkvalitet), er det klart at det lyder af pap :)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2013 - 09:22 #14
Tak for alle svarene,der er vist noget som jeg skal kikke på