Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
29. december 2012 - 17:31 Der er 20 kommentarer

Reboote fra USB med XP

Hej derude!

Jeg har en CD med WinXP Professional, men min licens kode er til WinXP Home Edition.

Hvordan kan jeg evt downloade WinXP Pro, til USB eller CD så jeg kan reboote derfra?

Giver 200 point

Mvh Alexander.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 17:48 #1
Hej.

  ... du har vel allerede en WinXP Home Edition CD, du kan boote fra? Dit medie skulle jo gerne passe til din licensnøgel. Hvis der ikke er en CD, er der måske en recovery-partition?

De bedste hilsner
Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
29. december 2012 - 17:51 #2
Nej, for det er en kode jeg har købt over nettet. Har ikke noget Windows hardware.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 17:59 #3
Hej igen.

  Sorry, men det lyder lidt lusket - man køber ikke en kode på nettet uden medie. Licenskoderne til XP sad som en label på CD'en eller på den maskine, de blev leveret sammen med. Måske du skulle tage fat i sælger igen og høre om han ikke har noget passende til at ligge?
  Det er ikke noget, Microsoft stiller til rådighed til fri download...

/Carsten
Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
29. december 2012 - 18:16 #4
Han har fået den fra en konkursramt firma. Så hver licenskode, er knyttet til én CD eller computer?
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 18:17 #5
Hvad mener du med reboote, geninstallering?
Hvis det er en total geninstallering får du brug for nøglen. Den kan du se med windows keyfinder. En XP CD kan du vel låne af en bekendt? Den skal bare være magen til, så kan du kopiere den. Det er lovligt at lave en kopi. Det er nøglen som ikke må kopieres.
Det er længe siden salget af XP holdt op. http://www.softpedia.com/get/Security/Decrypting-Decoding/WinKeyFinder.shtml
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 18:24 #6
Ps. Du kan sagtens via Google Chrome finde en XP Iso, problemer er så bare, om der er lagt noget "snavs ind"
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 18:25 #7
Hej igen.

  Nøglen er, iflg. licensvilkårene, bundet til hvad den nu måtte være leveret sammen med.

Det vil sige, at er det en OEM (leveret sammen med en PC, hvor styresystemet er installeret og licensnøglen sidder på en label på kabinettet), så hører den sammen med denne og kan hverken videresælges eller opgraderes.

Er det en "retail-licens", altså hvor Windows XP er købt som en æske med CD, vejledning og licensmærke, kan den opgraderes men vel egentlig principielt stadig ikke legalt videresælges.

/Carsten
Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
29. december 2012 - 18:25 #8
Jeg har en kode til Windows Home Edition. Men hvis er det ikke muligt at downloade Windows XP filer ned på USB eller CD, så man jo bare rebooter derfra.
Der er Win2000 på min pc nu, og skal som det mindste have WinXP.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 18:33 #9
Når du har 2K nu, kan du da ikke bruge en XP uden nøgle til noget.
Hvis du vil have XP er der kun een vej, køb den af en som nu kører win7 Ellers Men lige nu, kan du hos microsoft købe en win8 pro opgradering for 229  kr. plus, hvis du vil have det, 2 DVD med 32bit og 64bit for 119 kr.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 18:37 #10
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 18:41 #11
Eneste løsning, der nærmer sig noget legalt, er at låne en CD af en bekendt og installere fra. Der findes INGEN legale downloads af Windows - punktum.
Som "gammelmand" også er inde på, hvis du finder en illegal download, har du absolut ingen fornemmelse af, hvor meget keyloggers, malware, virus og andre interessante sager, der er pakket sammen med den.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 18:47 #12
Hvis du vil købe en opgradering skal du være sikker på, at din maskine kan køre win8. Det kan opgraderings assistenten vise dig.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/upgrade-to-windows-8

Noget andet er, kan der overhovedet skaffes XP drivere til den PC?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. december 2012 - 20:41 #14
#13

  Aj, hvor fantastisk, en søgning på Google der HELLER ikke giver andet end links til illegale downloads. *ROFL*

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 21:48 #15
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. december 2012 - 21:52 #16
#15

  Beklager - close, but no cigar. Det er kun SP3, Windows XP mangler så stadig. Den kan IKKE hentes fra nogen legal kilde.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 22:28 #17
torrent
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 22:28 #18
og det må man ikke
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. januar 2013 - 20:58 #19
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2013 - 16:52 #20
https://licensing.microsoft.com/

eller så kik på TB  jeg har en xp pro dansk er hjemme