Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 11:40 Der er 12 kommentarer

gendan fra sikkerhedskopi

hej alle, har en acer aspire 1640 z hvor jeg vil gendanen. jeg  prøver gendan den med cd men jeg kan ikke for den til køre automatisk . der er 5 cd`er og det skal åbenbart startes manuelt men ved ikke hvor jeg skal ind i for den kan køre.
Har før tiden brugt alt + f10 ( uden cd) men det kan jeg ikke benytte længere da sikkerhedskopi ikke længere gemt på d drevet.
håber nogen der kan hjælpe
på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 11:53 #1
typisk skal man i programmet, der laver sikkerhedskopieringen også lave en boot-cd så man kan indlæse sikkerhedskopien.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 12:01 #2
og hvordan gøre man det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 12:15 #3
hvilket program har du brugt til at lave sikkerhedskopien? og hvis windows egen, hvilken version?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 12:23 #4
Det kan jeg ikke huske da jeg lavet den for mange år siden. Det er ikke windows a egen , det er back up 4+1 cd`er.
Når jeg insætter cd der kommer der en hele masser mapper og programmer så jeg kan åbne .
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 12:33 #5
det skulle meget gerne være, så den ene cd er bootbar - så din pc skal boote fra cd, og så må du prøve dig frem til hvilken, der starter et program til restore...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 12:37 #6
Er cd drevet sat til at være 1 boot?

Hvis det er recovery cd der er lavet med Acer's program, så burde de kunne køre uden noget andet. Og det skal de kunne, da du er nødt til at bruge disse hvis harddisken fejler og du skal have ny disk i.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 12:38 #7
ok tak, men hvad plejer hed programmet til starte op. og skal jeg insætte den cd som du kaldet bootbar først eller cd nr 1 ?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 12:42 #8
nu er jeg ikke en it haj så ved ikke engang hvad en boot er .
cd er lavet med acer s program , så det er 4 cd er plus 1
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 12:56 #9
det er nok den 'plus 1' der er start-cd'en, som skal i maskinen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 13:04 #10
Ja det vil jer også tro det er. Formoder det er en slags "værktøjs cd" der starter det hele op.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 13:14 #11
der er masser mapper i den men kan ikke finde den mappe eller program der kan starte den op :(
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 13:30 #12
NTI CD & DVD MAKER HAR JEG VIST BRUGT TIL LAVE BACK UP CD