Avatar billede ovec Juniormester
27. december 2012 - 17:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Styresystem på forskellige harddiske

Jeg har en PC med 2 harddiske - den ene er en SDD type hvor der er plaseret styresystemer - 2 stk Windows 7

Den anden Harddisk er af SATA typen - denne er tom og formateret.
Jeg vil lægge et styresystem ind på denne - Windows 7 der så skal opgraderes til Windows 8

Når jeg forsøger at installerer Windows 7 kommer meddellelsen:

Windows kan ikke installeres på denne harddiskplads. Partionen indeholder flere dynamiske diskenheder, der ikke understøttes til instalationen

Skal der gøres noget spesielt ved denne Harddisk for at få den til at tillade instalationen - i gamle dage skulle en lille dims flyttes tundt så primær var aktiveret - med denne model er jo så vidt jeg ved afskaffet med de nye typer harddiskew
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2012 - 18:04 #1
Prøv i Diskhåndtering at slette det hele. Hvis det ikke er nok, så prøv at klikke ind i venste side og se på mulighederne for at konvertere til MBR.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 20:09 #2
Kan du ikke få bugt med problemet gennem diskhåndteringen, så kunne Killdisk måske hjælpe dig, ved at overskrive disken med tilfældig data så der ikke kan registreres gamle partitioner.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 20:10 #3
Bruger du killdisk, så pas på når du vælger disk.
Du kan ikke gendanne data bagefter.
http://how-to-erase-hard-drive.com/
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 08:07 #4
du booter op på Windows 7

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

fjern alle partitioner der ligger på ssd drev og opret en ny

nu bliver den au´to formateret og er klar

når man installerer opretter systemet auto en partition på 100 mb til systemfilerene
derfor ved geninstalering fjerner man altid den også

sværere der det ikke
husk lige at win 8 er en VISTA KLON

m.v.h
Avatar billede ovec Juniormester
11. januar 2013 - 11:12 #5
Tak for jeres svar af forskellig art - jeg prøvede først rådet af gammelmand - det hjalp mig en del af vejen men jeg kunne ikke få gjort installationen færdig - lige meget hvad jeg gjorde blev et eller andet blokeret - jeg slettede alt fra de 2 harddiske - så alt var totalt rensede - og efterfølgende ville jeg så lave de 3 partioner og lægge styresystemerne - 3 stk Win 7 ind hvor jeg så ville lægge Win 8 ind på den sidste - men det kunne jeg heller ikke.

Min PC er rimelig ny så en forespørgsel til firmaet der havde bygget den blev besvaret men en række forsøg pr telefon. Itet hjalp - så til sidst blev PC en indleveret til leverandøren - efter en times eksperimentering var kommentaren: nu kører den - mit spørgsmål om hvad der  havde været galt blev ikke rigtigt besvaret - jeg ville jo gerne vide om jeg selv havde ødelagt noget - den eneste forklaring var atde havde byttet om på rækkefølgen i BIOS - og det sagde mig ikke så meget.

Men nu er der 3 styresystemer installeret - 2 Win 7 i 1 Win 8 så nu er mit mål at sætte mig ind i Win 8

mht points - alle har givet deres bídrag - og tak for det - men vil gammelmand venligst sende mig et indlæg så jeg kan afslutte sagen med at give ham points
Avatar billede ovec Juniormester
02. marts 2013 - 21:48 #6
Jeg vil gerne afslutte denne sag