Avatar billede Asky Forsker
20. december 2012 - 14:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opgradering til Windows 8

Jeg har lige købt en Bærbar ASUS A95V med Win 7. Samtidig får jeg tilbuddet om en "billig" opgradering til Win 8. Det vil jeg gerne tage imod og følger opskriften med opgraderingsassistent og det hele. Når så det hele er tastet ind og der skal afsluttes, får jeg beskeden "din bestilling kan ikke gennemføres"
Jeg har prøvet et par gange og med samme resultat. Nu er det ikke ligefrem fordi jeg står og hopper for at opgradere, men er selvfølgelig lidt nysgerrig. Måske er det klogest at vente med Win 8 til servicepack-erne har luget de værste fejl ud?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 15:09 #1
jeg har ikke prøvet den vej men købt den

vær opmærksom på det er en VISTA klon
jeg er i hvert fald ikke imponeret over den - den kører stabilt men alt det skidt der ligger i den har jeg slet ikke brug for
(metro)
jeg har slået hele møllen fra så den kører ligesom win 7

MAN KAN IKKE AFINSTALLERE WIN 8

hvis du fortryder skal du starte HELT forfra

der kommer sikkert en forbi der har prøvet det du efterspørger

m.v.h
Avatar billede vejmand Juniormester
20. december 2012 - 15:10 #2
Nu du skiver, at du lige har købt....

Har du aktiveret Windows?
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/activate-windows-7-on-this-computer
Avatar billede tobrukDk Novice
20. december 2012 - 15:19 #3
Nu er jeg ikke så meget ind i det der: men prøve kigge her;

http://www.eksperten.dk/spm/972026#reply_8000272

måske kan det hjælpe lidt
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 17:29 #4
#2 Ja og lavet dine recovery diske så win 7 kan gendannes igen??
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 08:20 #5
man kan ikke gå tilbage til win 7 fra win 8
det bliver man advaret imod

der går bl.a ged i hvis der er recovery på den
det er en ret dårlig ide

er den uden
starter man forfra med ny partition og så videre

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 08:32 #6
#5 Det burde man vel kunne, hvis man sletter hele disken med Killdisk, og herefter genindlæser fra sine recovery diske.
Men det er måske også det du mener?
Avatar billede Asky Forsker
23. december 2012 - 09:50 #7
Kan det tænkes, at opgraderingsassistenten tjekker, om man har aktiveret Windows på nettet. Jeg har købt computeren med præinstalleret Windows. I så tilfælde vil #2 have et point?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. december 2012 - 11:47 #8
Hvis den ikke er aktiveret, kan du så ikke bare gøre det?
Avatar billede Asky Forsker
23. december 2012 - 12:36 #9
JO, det kan jeg sagtens, men nu er jeg kommet lidt i tvivl, om det overhovedet er en god ide at opgradere.
Skærmen er fx ikke egnet som touchskærm.- Og hvilke fordele er der så tilbage?
Avatar billede Asky Forsker
04. januar 2013 - 15:16 #10
Det var vist så langt, vi kunne komme for nuværende. Jeg ser tiden lidt an angående opdatering. Tak for alle indlæg.