Avatar billede MadsLundsen Nybegynder
19. december 2012 - 20:17 Der er 5 kommentarer

Hvordan starter man en domain business?

Hej, jeg er nysgerrig om hvordan man starter en domain business, altså en business hvor man sælger domain navne til andre eksemple: www.minhjemmeside.com.. ligesom one.com. Skal man registreres eller have license fra et bestemt sted, hvis ja.. hvilket sted?

Mange tak på forhånd!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. december 2012 - 20:36 #1
Hejsa.

  Du skal i første omgang oprettes som registrar i DK roddomænet, hvad der nok bliver lidt svært, hvis du er nød til at spørge her. Men for at det så kan lade sig gøre, skal du selv have DNS-servere kørende til dine domæner, datalinier der kan bære trafikken, servere der kan hoste domænerne, infrastruktur til serverne (storage, netværk, nødstrøm), software til serverne og firewalls i en passende kaliber. Så der er lidt vej endnu.

De bedste hilsner
Avatar billede MadsLundsen Nybegynder
19. december 2012 - 20:49 #2
Hvordan får man fat i DK roddomænet?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. december 2012 - 20:52 #3
Hej igen.

  Start med at henvende dig til DK-Hostmaster.

/Carsten
Avatar billede kjeldsted Novice
20. december 2012 - 00:30 #4
Hvad er det helt præcist at du vil sælge?
DNS server, elller webhotel eller hvad har du i tankerne?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. december 2012 - 16:48 #5
Hej igen.

  Regn med at slippe ca. 500,- pr. ekstern navneserver, du ønsker at registrere for [.dk]. Hvis det bliver aktuelt, kan jeg nok hjælpe dig med processen - skal selv have registreret en mere nu.

/Carsten