Avatar billede brasso Forsker
19. december 2012 - 19:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smartphone kalender synkronisering med Outlook 2007

Hej
Er det muligt der findes en kalender app til Android smartphones, der kan synkronisere aftaler osv. med Outlook 2007, evt. via Bluetootch?
Android version 4.0.4.
Avatar billede wjens Guru
19. december 2012 - 22:10 #1
Der findes adskillige, der synkroniserer Outlook med Googles kalender. Søg på sync Outlook e.lign. Telefonen behøver derfor slet ikke at være tilsluttet.

Dermed kommer din Outlook kalender i sync med din Android og du kan bruge deres standard kalender eller en af de mange alternative.

Til min smartphone (Sony) følger der en Outlook/Google synkronisering af kalender, kontakter m.v. med. Virker ok begge veje med Outlook 2007.

Jeg har på et tidspunkt se en app, der synkroniserer direkte uden om Google kalender, men har ikke erfaring med den.
Avatar billede brasso Forsker
19. december 2012 - 22:56 #2
Citat >Der findes adskillige, der synkroniserer Outlook med Googles kalender. Søg på sync Outlook e.lign. Telefonen behøver derfor slet ikke at være tilsluttet. < Citat slut
Jeg forstår ikke rigtig at du skriver " Telefonen behøver derfor slet ikke at være tilsluttet", den skal vel en gang i mellem tilsluttes min comp. via bluetooth for at synkronisere?
Synkronisere med Google kalender? Nu spørger jeg nok dumt, men jeg har ikke sat mig meget ind i, hilken kalender der er på Android telefoner, da jeg ikke selv har en endnu.
Hvis jeg forstår rigtigt synkroniseres Outlook og Google kalenderen via bluetootch, (Google kalenderen går jeg ud fra er intergreret i Android, og er den samme som man kan bruge online via en browser på computeren). Er det korrekt forstået?
Avatar billede wjens Guru
20. december 2012 - 13:39 #3
Nja. Android er født med Googles kalender (og kontakter), som du helt korrekt også kan se i en PC browser. Dine data ligger jo i skyen, så du kan tilgå dem flere steder fra (PC, tablet, smartphone, ..). Android telefonen synkroniserer selv med skyen, så du også har dine data på telefonen selvom du er uden netforbindelse.

Outlook synkronisering foregår PC <-> Skyen (og via den "omvej" til din telefon). Derfor skrev jeg at telefonen ikke skal tilsluttes PC'en.

Google har selv en synkronisering (PC-app):
  https://tools.google.com/dlpage/gappssync
der gør arbejdet, men så vidt jeg ved nu koster penge.
Der er alternativer. Sony's er som nævnt gratis og der er flere derude.

Opklarer det?
Avatar billede brasso Forsker
20. december 2012 - 21:40 #4
Yes tak for svar.
Nu tror jeg jeg fattede meningen. :-)
Læg venligst et svar så jeg kan lukke.
Avatar billede wjens Guru
20. december 2012 - 22:32 #5
Ok!
Avatar billede OleGam Nybegynder
20. januar 2015 - 10:43 #6
"Kalender" i Android 4.0 kan synkronisere med Google Kalender begge veje.
Det kan se ud som om den kun synkroniserer den ene vej, og det du skriver på telefonen ikke bliver synkroniseret - men så er det fordi du er kommet til at skrive i en af de andre kalendere (My calender, Samsung Calender m.m.) som vises med en lidt anden farve. Se "Kalendere til visning" på telefonen. Når du opretter begivenheden har du mulighed for at vælge kalender. For at gøre det nemmere kan du under "Kalendere til visning", nøjes med at have sat flueben i Google Kalender (vist med din email).