Avatar billede oppes Seniormester
14. december 2012 - 19:16 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

WIN 8 FORMATERING

Jeg har upgraderet win 7 til win 8 men vil installere win 7 igen.
hvordan kan jeg formatere C.drev og installere win 7 igen1
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:33 #1
Hvad har du at gøre godt med?
Win 7 cd?
Eller recovery cd?
Havde du med Win 7 et recovery drev?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:34 #2
Og har du på disken et drev med personlige filer?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 19:47 #3
Den kan ikke fjernes på anden måde end at sarte fofra

Altså nyinstall

M.v.n
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2012 - 19:59 #4
via win7-cd skal du slette partitioner på disken, og så starte helt fra bunden (eller bare indlæse dit image fra før du opgraderede).

Har du prøvet 'classic start menu'? Så er det næsten som w7 - de tilbageværende apps skifter du ud med rigtige programmer løbende som du får brug for dem.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 20:00 #5
du gør det sådan her

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

fjern hvis der ligger en lille partition på 100 mb - det er der systemfilerne ligger fra win 7
fjern partition c og opret en ny
du skal ikke oprette den lille til systemfiler - det gør win 7 selv

m.v.h
Avatar billede oppes Seniormester
14. december 2012 - 20:06 #6
Jeg har  recovery disk win 7 cd home Premium. jeg har alle personlige filer på D:drev
Jeg har haft det føre på e:drev men nu er den tom altså win 7.
men jeg kan ikke gøre nyinstal den vil ikke starte.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 20:19 #7
jamen den er endnu værre

har du været så fornuftig da den spurgte om du ville lave cd at gøre det fra ny????????

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 20:25 #8
de er ved at opdatere siden men når den kommer op kan du muligvis hente den til at lave en cd

win 7 home Premium - den har ligger der

http://www.wincert.net/forum/files/file/12-windows-7-sp1-refresh-iso/

lad os se om den ikke snart er oppe igen

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 20:29 #9
hvis den ligger der har du jo nummeret til den gamle win 7 liggende skrevet ned men ofte stå de i bunden eller bag på maskinen

har du IKKE det nummer bør du kontakte dem du købte den af og forespørge om du kan købe et nyt sæt recovery af dem

hvis det heller ikke lykkes
skal du købe en ny licens

m.v.h
Avatar billede oppes Seniormester
14. december 2012 - 20:36 #10
Jeg har installationsnummer
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2012 - 20:48 #11
hvis den ikke vil køre nyinstall, så tag en boot-cd med andet på (fx en linux-live-cd, og slet alle partitioner på harddisken - derefter skal din win7 kunne køres ind.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 21:12 #12
han skal vel først fortælle om han har de cd

har du cd med recovery på
har du cd med win 7 på

???????????????
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. december 2012 - 21:52 #13
På en bærbar har jeg set at win8 kan manipulere med bios så muligheden for at starte fra CD/DVD ikke er tilstede - dette kan så feks løses ved at fjerne batteri og strøm kabel - holde tænd/sluk knappen nede i ca 30 sec - herefter kan du komme ind i bios / vælge hvilket drev du vil starte fra (her CD/DVD)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 00:10 #14
har du windows 8 på iso eller CD/DVD???
Avatar billede oppes Seniormester
15. december 2012 - 00:34 #15
Jeg har installeret win 7 på D:drev og det lykkedes, men nu kan jeg ikke komme på nettet kan ikke finde netværkskort.
Avatar billede oppes Seniormester
15. december 2012 - 00:37 #16
Skal jeg nu slette alt på C:drev der som win 8  Pro er. Det kan jeg ju ikke bruge mer. Og skal jeg så omdøbe D:drev til C:drev . Eller?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 07:43 #17
der er vist helt rod i din pc nu
normalt har man et c drev
her ligger windows og programmer
mange opretter så et d drev eller flere til alt mellem spil og billeder og andet

på link "12
stillede jeg dig et spørgsmål som du ikke svarede på

""""har du cd med recovery på
har du cd med win 7 på""""

havde ddu svaret på det havde du fået det råd at fjerne alle parttioner og oprette en ny eller flere

hvis jeg var dig ville jeg lave hele installationen om
Windows bør ligge på drev c
det andet ender i rod og uoverskuelighed

du skal ikke bruge Windows 8 mere så alt det kan du godt slette
men du kan ikke omdøbe drev d da det er systemdrevet

lav det hele om

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2012 - 09:26 #18
Som jeg forstår det i indlæg #6 haves en recovery disk, som burde kunne have været brugt til installation.
Og det var jo det jeg spurgte om i aller første indlæg??
Så jeg er enig i #12 og #17.
Det er noget kludder.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 09:54 #19
der har stået stolpe op og ned
man kan IKKE gå tilbage fra win 8 til win 7
hvis recovery er ødelagt hvad der er noget der tyder på skal man gøre det via cd

har han ikke de cd er der mange andre veje
men desværre skriver dem der stiller spørgsmål ikke klart forståeligt

defor skriv hvad det er du har
har du recovery på cd
har du win 7 på cd

m.v.h
Avatar billede oppes Seniormester
16. december 2012 - 02:42 #20
(Hvad er forskel med win recovery og win 7 CD)
Jeg har recovery  win 7 cd som jeg har brugt og installeret Win 7 på D:drevet.  så nu vher gang jeg starter kommer det frem win 7 og Win8, så må jeg vælge win7 og det starter fint nu har jeg bare det galt at jeg kan ikke finde ud det med netværk- ju jeg har trådløs med D-link og den er osse nogenlunde men jeg vil nu så gerne ha det med kabel på igen og den anden computer-vista- med D-link som min kone bruger.
Så spekulerer jeg om det nu er muligt at få den win 8 på C.drevet osse at fungere hvis man nu vil lege med den engang imellem.eller skal den bare formateres helt væk.Eller unde man få netværks systemet fra C:drevet til D.drevet fordi den virkede fint på C:drevet med win 8.
Avatar billede oppes Seniormester
16. december 2012 - 02:54 #21
Rasmus- Jeg har både Win 8 32 , og win 8 64 cd, dem fik jeg når jeg købte win 8 for 249 + 139 kr. eller noget den stil.
Avatar billede oppes Seniormester
16. december 2012 - 02:55 #22
treamenice- er det ikke lige meget hvad drevet heder a, b, c eller d.man kan vel skifte bogstavet?
Avatar billede oppes Seniormester
16. december 2012 - 02:58 #23
tremenice- jeg kan ju ikke fjerne alle partitioner fordi der masse musik og billeder og videoer på Q:drev som er på 750GB. så det er svært at tage backup.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2012 - 07:58 #24
jamen det er dit valg

personligt ville jeg aldrig have billeder og andet liggende på en harddisk der bare kan stå af ved at knipse med en finger

læg det op på skydrive eller andet sted online

http://windows.microsoft.com/da-DK/skydrive/download

jo det er lige gyldigt hvad drevet hedder
bare ikke på min
du kan IKKE omdøbe dit systemdrev

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 09:14 #25
#23 Du kan altid tage backup.
Disken kan bare sættes som slave i andet system og derved overføre filer.
Det kan gøres med en harddiskboks,en sata/ide adapter eller direkte i en stationær pc.
Avatar billede oppes Seniormester
16. december 2012 - 12:44 #26
Kan jeg så flytte den win7 som jeg lige har installeret på D:drev  til  C:drev  , eller skal man starte fra starten igen .
Avatar billede oppes Seniormester
16. december 2012 - 12:46 #27
Hvad sker der hvis jeg slår C og D drev sammen med en partitions program!
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 12:51 #28
Jeg har ikke forsøgt det du vil, og mener at det er en ommer med installation.
Man kan med software til harddiske klone drev, men ved ikke om det virker i denne sammenhæng.
Har kun udført det med to fysiske diske nemlig.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 12:55 #29
Den vil stadig beholde sit drevbogstav (D) er mit bud, da du skal beholde systemdrevet.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2012 - 13:46 #30
du får den lige igen

der er helt rod i dine Windows drev
flyt det du ikke vil miste af ting væk fra pc til usb pen eller hvad du nu vil bruge af drev til opbevaring

nu har du ikke noget du skal bruge på pc

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du går herind og ind under custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

du fjerner alle drev og opretter et eller flere efter din smag

husk nu at markere det er drev c du skal have som standard

sværere er det ikke
c drevet kan være på mellem 60 - 120 gb efter hvor meget du vil have liggende på det

m.v.h
Avatar billede oppes Seniormester
18. december 2012 - 21:43 #31
Jeg er kommet tilbage til Win 8 fordi Win 7 kørte ikke så godt og nu kan i sende nogle svar så vi kan lukke Jeg kæmper nu med at slette partitionen D.rev men jeg lavet en ny spøgesmål om det
Avatar billede oppes Seniormester
18. december 2012 - 21:48 #32
sprgsm-hardvare - pc- formater
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 06:54 #33
svar
Avatar billede oppes Seniormester
19. december 2012 - 07:40 #34
nu kunde jeg slette at fra D:drevet så det er osse på plads!
Avatar billede oppes Seniormester
19. december 2012 - 07:41 #35
er der flere der vil dele pointerne?!
ellers TAK til ale medvirkende!
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2012 - 07:50 #36
ok