Avatar billede tobrukDk Novice
13. december 2012 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

include logo/søg bar

hej

Det er sådan at jeg vil prøve at arbejde med asp.net i 2-3 uger og prøve se om jeg skal gå over til det. eller om jeg bliver i php.

Det er sådan at jeg skal gerne vil lave en file til logo sådan at jeg kun skal skifte det et sted i en file?.. hvordan gøre jeg det?

Håber du kan hjælp mig ellers spørger mig igen :)
Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2012 - 22:23 #1
Lav en MasterPage - og benyt den på alle dine Pages.
Avatar billede tobrukDk Novice
13. december 2012 - 22:30 #2
Hvad gøre den?

Den skal se sådan her ud ikke også:

<%@ Master Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="MasterPage.master.cs" Inherits="MasterPage" %>

<!DOCTYPE html>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>
    <asp:ContentPlaceHolder id="head" runat="server">
    </asp:ContentPlaceHolder>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:ContentPlaceHolder id="ContentPlaceHolder1" runat="server">

        </asp:ContentPlaceHolder>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2012 - 22:42 #3
det ser rigtig nok ud. en masterpage indeholder det overordnede design samt et eller flere områder, contentplaceholders, hvor pages kan lægge indhold ind i. Når siden renderes smeltes masterpage og page sammen.
Avatar billede tobrukDk Novice
13. december 2012 - 22:53 #4
hmm okay, ;) jeg prøver mig bare frem :)