Avatar billede bruger654321 Nybegynder
13. december 2012 - 13:49 Der er 2 kommentarer

Sony Bravia og stofanet

Hej,

jeg skal hjælpe min gamle moder med at opkoble hendes splinternye Sony Bravia til faste internetopkobling hos Stofanet.

Hun har trådløst net i hele huset, og et modem, der gemmer sig i et hjørne langt væk fra tv'et.

Under indstillingerne i Bravia's guide til opsætningen tales der om tilbehør, som man kan anskaffe sig, hvis man ønsker opkobling til net.

Men dette tilbehør har jeg svært ved at finde, og i gennemlæsningen på nogle af svarene på siden, kan jeg se at folk taler om forskellige løsninger, men jeg er ikke sikker på hvad der er det rette for hende.

Nogen, der kan hjælpe?
Mvh
Avatar billede Blandy Praktikant
13. december 2012 - 14:08 #1
Først og fremmet: Hvad model er det sony fjernsyn?

De fleste smart tv i dag har kun kablet netkort, men med mulighed for at tilkøbe et trådløst adapter fra sony, som regel koster alt for meget.

så udgangspunkt ser jeg de to muligheder. En trådløs adpater fra sony, eller en netværks bridge, som kan converter det trådløse til kablet net ved siden af dit fjernsyn.

Men igen skal vi lige vide hvad mmodel det er fra sony.

Plus da det er stofanet, har du "always on" på det net, så hun ikke skal logge på hver gang hun skal bruge nettet?
Avatar billede bruger654321 Nybegynder
13. december 2012 - 16:09 #2
Hej igen,

Modellen er et Sony Bravia Digital Color Tv, KDI40EX720 CI+.
(fladskærm..)

Umiddelbart lyder netværksbridgen smartest i mine ører. Vi styrer gerne udenom unødvendigt dyre løsninger :)