Avatar billede JesWind Nybegynder
11. december 2012 - 15:55 Der er 20 kommentarer

Geninstallation af Office2000 Professional

Excel er ophørt at fungere. Programmet åbnes ikke hvad enten jeg bruger genvejen fra programoversigten eller dobbeltklikker på et eksisterende regneark. Der fremkommer ingen fejlmeddelelse. Jeg kører XP prof.

Jeg har forsøgt at geninstallere Office pakken i disse trin:

1. Afinstallere Office
2. Genstarte maskinen
3. Lade CCleaner rydde op i registreringsdatabasen
4. I stifinder slette Microsoft Office folderen under Programmer
5. Genstarte maskinen
6. Installere Office

Desværre med nøjagtigt samme resultat - alt virker undtagen Excel.

Jeg antager, at min oprydning har været utilstrækkelig?? Hvis det er tilfældet: Hvad mangler der at blive slettet, og hvor finder jeg det? Hvis ikke: Hvad kan der så være galt?

Jeg er en ligeså erfaren bruger af en computer, som jeg er en uerfaren operatør indenfor en computers ædlere dele - det være sig hard- ell. software. Og håber derfor at de forhåbentlig gode svar på mine spørgsmål vil være rimelige detaljerede og "pædagogiske" ;-).

PÅ forhånd tak for hjælpen.

Mvh./JesWind
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 16:32 #1
det burde revo uninstaler freeware version sagtens kunne klare for dig

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 16:35 #2
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 16:39 #3
Avatar billede milter Ekspert
11. december 2012 - 16:39 #4
Eller prøv det her: Åbn Windows Explorer (Windowstast+E) > Åbn "C" > Åbn "Programmer" > Åbn "Microsoft Office" > Åbn "Office" > Find "Excel.exe" og dobbeltklik den. Se om den vil åbne derfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 16:58 #5
Hvis #4 ikke virker havde jeg også prøvet Revo Uninstasller som der forelås i #1.
Den er god til at fjerne rester af programmer.
Avatar billede milter Ekspert
11. december 2012 - 17:01 #6
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. december 2012 - 18:01 #7
Jeg kan nok ikke hjælpe specielt meget direkte på dit spørgsmål men eftersom andre ikke har rørt ved emnet vil jeg gøre det :-)

Office 2000 ... det var GODT nok en gammel svend... har du overvejet, at opgradere din officepakke til noget der er lidt mere tidssvarende?

MS support på produktet ophørte jo i 2004 ...

DU kan jo købe en ny officepakke til hjemmet for 6-800,-
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 18:28 #8
#7 Nu køres der jo Xp proff og måske også Outlook Express.
Og så vidt jeg husker understøtter stavekontrollen ikke OE i de nyere versioner (2007 og 2010)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 18:49 #9
du har VEL afsinstallet din office-pakke under alle programmer i kontrolpanelet!
og herefter under start-knappen at skrive microsoft office og se om der kommer noget frem i den søgning.
jeg har såvel office 2003 og 2007 uden problemer.
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. december 2012 - 19:00 #10
:-) det gør det selvfølgelig ikke nemmere.... men der findes jo mange andre Mail klienter end outlook :-)

men kan godt forstå hvor du vil henad...

alternativt skal man jo kigge på en OFfice 2010 for business også bruge den Microsoft Outlook som følger med der... den er bare noget dyrere ...

men du skal bare vide, at Outlook express (de filer dine data ligger i) efterhånden bliver mere og mere besværlige at få ud og f.eks importere til en outlook eller lignende...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 19:08 #11
#10 Jeg er enig
Avatar billede JesWind Nybegynder
12. december 2012 - 09:53 #12
En stor tak til alle, der har bidraget med forslag til løsning af problemet med geninstallation af Office 2000 Prof!

Desværre har ingen af forslagene virket - suk.

#4: Den idè var afprøvet før jeg sendte mit nødråb her på listen.

#1,3 og 5: Har downloadet Revo Uninstaller og kørt den. Den fandt virkelig meget under den efterfølgende scan. Men tilsyneladende ikke alt. Skulle jeg måske have ladet den scanne i Advanced Mode istedet for den default, jeg blev præsenteret for????

#7: Tak for dit råd vedr. en mere nutidig husholdningsudgave af Office. Men som du ser kører jeg (med god grund) den professionelle udgave af Office 2000. Jeg har tidligere kigget på Office 2010 Prof., men synes ikke, at dennes features kan godtgøre en pris på kr. 5000+ i forhold til det jeg allerede har. Ihvertfald ikke udfra mine behov. Men måske jeg i den nuværende situation alligevel bliver nødt til det?

Konklusion: Jeg er tilbage ved udgangspunktet med en ikke fungerende Excel.

Forhåbentlig findes der andre/flere løsningsforslag???

Mvh./JesWind
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 10:32 #13
har du mod på det så gør følgende

i kør skriv
regedit

rediger
søg
skriv
office 2000
lad den søge fjern det den finder
tryk f3
søg
indtil alt der lugter af office 2000 er væk

kør så en rens med ccleaner
nu skulle den gerne være helt ren

husk næste gang at office 2000 skal fjernes via cd

men pas lidt på i regedit - det kan gå galt men bare vær fornuftig og kun slet det der står om office ok

har du ikke od på det henter du denne her der ligger her

Hent Eraser2k.exe nu
http://support.microsoft.com/kb/239938/DA

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 10:55 #14
her er en lidt ældre forklaring af regedit
bare for at vise dig den hvis du ikke kender den

http://www.wintip.dk/9x/tools/regedit.htm

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 11:01 #15
man kan også bruge en gratis office der kan det samme - den er faktisk ret god

http://sourceforge.net/projects/openofficeorg.mirror/files/localized/da/3.3.0/OOo_3.3.0_Win_x86_install_da.exe/download

den kan alt det du skal bruge -
Word er writer
cslc er regne

og så videre

men prøv først at fjerne den gamle office

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 11:02 #16
den hedder openoffice

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 12:36 #17
#12 Har selv brugt advanced mode de sidste gange jeg har brugt Revo, men hvad forskellen er ved jeg ikke helt.
Formoder indstillingen gør at den tager oplysninger som den ikke er 100% sikker med i søgningen, og at man derved skal være på vagt når man sletter.
Går man manuelt ind og sletter i registreringen, så husk endelig at tage en backup før du går i gang.
Avatar billede juleulven Nybegynder
12. december 2012 - 16:53 #18
du skriver en udgave på 5000,-+
det forstår jeg ikke helt...

Retail Office 2010 SBE
http://www.proshop.dk/Officepakke/Microsoft-Office-Home-and-Business-2010-2215112.html
her kan du installere programmet 2 gange forudsat det er samme bruger ...
kr. 1901,-

med mindre du selvfølgelig skal bruge Access så stiger prisen noget...
Avatar billede JesWind Nybegynder
13. december 2012 - 10:17 #19
Endnu engang tak til alle for endnu flere gode råd!

#13: Tak for vejledning til den manuelle metode. Men desværre, jeg mangler (foruden viden og erfaring på området) det fornødne mandsmod til at gå i krig med det. Er simpelthen bange for at lave ulykker. Min holdning til computere minder nok lidt om min holdning til biler: Jeg er god til at køre dem, men hvad der får dem til at køre, har aldrig interesseret mig ;-). Hvilket, når man tager i betragtning at jeg har 35 år på bagen som udvikler og projektleder, sikkert lyder grotesk. Men sådan er det ikke desto mindre.

#15 og 16: Har allerede en OpenOffice hvoraf Excel-delen pt. anvendes ifm. "husholdningopgaver".

#18: Ja, du har ret. Jeg har fundet 2010 Prof. til ca. kr. 3.000 inkl. Access - som jeg ikke kan undvære.

Jeg har gjort et nyt forsøg. Afinstallation vha. Revo (denne gang med CD1 i drevet) med efterfølgende scan i Advanced mode. Den efterfølgende geninstallation gav nøjagtig samme resultat som tidligere.

Så nu er jeg efterhånden klar til at kaste håndklædet i ringen og overgive mig - dvs. at jeg nok køber en 2010 prof.

Endnu engang mange tak for jeres bidrag. Jeg vil lade tråden stå åben i endnu nogle dage hvis nogen skulle få flere gode ideer.

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2012 - 10:39 #20
man kan ikke løse noget hvis du ikke følger det råd du får

der ligger en nøgle i regedit der forhindrer du kommer videre
få en der er lidt nørdet i omgangskredsen til at hjælpe dig

det er ikke så svært

m.v.h