Avatar billede Slettet bruger
09. december 2012 - 11:18 Der er 2 kommentarer

4 HDD i windows home server 2011

Hej
Jeg har nu fået installeret mit windows home server 2011 der sider 4stk 1TB hardiske i kabinet, nå jeg stater home server har den splittet den ene HDD op i to drev
C-drev 59,9GB hvorpå home server ligger.
D-drev på 871GB hvor på jeg gerne skulle kunne ligge alle filer

Men jeg kan ikke få den til at finde de sidste 3diske, så de er samlet eller synlige, jeg vil helst få det til at køre i RAID

Men hvordan får jeg den så til dette?
Jeg syntes ikke der var noget sted i opsætningen jeg havde denne mulighed, kigger jeg i bios har den alle 4 diske
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 12:13 #1
Lykkes mig at få de andre drev frem så nu har jeg
W på 871gb det gamle D-drev
Så har jeg X, Y & Z drev på 931gb
Så vil jeg gerne køre raid på disse drev W, X, Y & Z

Hvordan kan det være at dreven kun er på 931gb nå det er 1TB hvor er resten henne? Efter som de er tomme?

Skal jeg holde WHS 2011 på c drev eller ville det være smarter at slå det sammen også og så køre raid over hele linjen?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 20:21 #2
Hej.

  Først: RAID opsættes IKKE i software (jeg ved godt at man kan, men man gør det ikke, da det performer som en nedtrådt skovsnegl). Ind i din BIOS og se, hvad der er af muligheder for RAID på din SATA-controller, det er her det sker. Når RAID er etableret, har du et eller to tomme RAID-arrays, alt afhængig af hvordan du vælger at lægge dem sammen. Nu kan du partitionere dem med en disk til Windows og resten til data. Tanken om at holde OS og data adskilt er udemærket.

De bedste hilsner