Avatar billede aphandersen Juniormester
09. december 2012 - 09:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Design og SEO til webside

Jeg ville høre om nogen måske havde lyst til lige at kigge på min hjemmeside og komme med forslag til hvordan jeg kan søgemaskineoptimere (SEO) hjemmesiden. Kan i finde nogen tilfælde af duplicate content? Er URL-adresserne SEO-venlige nok? Er der for mange keywords på nogen sider? Andre SEO-fjendtlige ting?

Herudover ville jeg høre om i har nogle forslag til designændringer? Nogle menupunktet der skal flyttes? Andre forslag?

Min hjemmeside finder i på adressen: http://apandersen.dk. Det vil blive meget værdsat.
09. december 2012 - 10:12 #1
Lad mig komme med en enkelt kommentar (som måske ligger udenfor det du beder om.)  Jeg savner noget der fortæller mig hvad siden drejer sig om.  Når jeg kikker nærmere efter ser jeg en hel masse nyheder, og dem jeg læste var interessante.  Men hvad er den røde tråd, idegrundlaget?  Hvordan udvælger du nyhederne og hvorfor?  Hvem er målgruppen?

Nu fik jeg hjemmesiden 'leveret', så jeg studerede den.  Hvis jeg var faldet over den mens jeg surfede rundt tror jeg, at jeg ville have klikket videre, fordi der ikke er noget til at fange min interesse og hvor jeg kan se, at det er lige noget for mig.

Hvad er dit idegrundlag?  Er hjemmesiden simpelt hen et udtryk for din egen kreativitet?  Ligesom nogen komponerer musik eller skriver poesi?  Du har ikke noget imod at folk kikker med, men du søger ikke direkte publikum?  Og nyhederne samler du på som hobby og bruger hjemmesiden som katalog, først og fremmest for eget formål? I så fald har jeg ingen kommentarer.

Eller har du på en eller anden måde et 'budskab' du vil bringe til en målgruppe af mennesker?  Og udvælger du nyhederne som del af dette budskab?  I så fald ville jeg foreslå iøjefaldende kortfattet præsentation  lige under logoen der i nogle få ord henvender sig til målgruppen og forklarer hvad hjemmesiden drejer sig om.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2012 - 14:42 #2
En anden baggrund, lidt i samme farve som denne side. Det vil gøre siden mere behagelig for øjnene. Det er som om der mangler noget øverst til højre. Det kunne være et godt sted til en reklame. Hvad med en blog sektion? Folk elsker at blogge. Menuen til en sådan blog sektion kunne være lige efter "Hus & Have". Herefter kunne du så placere din "info om sitet".
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2012 - 14:58 #3
I din meta-beskrivelse kunne du eventuelt tilføje ordene "nyt om it, medicin, kemi" osv. I seo bruger man de vendinger, folk bruger når de søger i google. Man kan godt forestille sig, at folk vil bruge "nyt om it", eller "nyt om kemi", eller "nyt om medicin", og alle tre vendinger er omfattet, hvis man skriver "nyt om it, kemi og medicin".
Avatar billede aphandersen Juniormester
09. december 2012 - 22:01 #4
#1: Tusind tak for dit svar. Som du selv nævner, er det primære formål for mig at det er en slags blog hvor jeg skriver artikler og nyheder inden for mine interesseområder og kompetencer. Jeg har forsøgt at inddele disse områder i sektioner, for netop at få en rød tråd. Ulempen er selvfølgelig at disse områder ligger meget langt fra hinanden.
Men for at klargøre hvilken type hjemmeside det er, har jeg nu ændret logoet, så der nævnes at det er en blog - for det er jo sådan set en blog hvor jeg både skriver nyheder og artikler.

#2: Også tak for dit svar. Hvad mener du med en anden baggrund? Ekspertens baggrund for selve siden er hvid, hvor hovedbaggrunden er grå. Det er da nøjagtig det samme som på min side. Hvor mener du det kan ændres?

#3: God ide, det vil jeg tænke lidt nærmere over.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 13:16 #5
Der er lidt gråt i ekspertens side, den er ikke helt hvid, det gør den mere behagelig, at kigge på især, hvis man er på siden i længere tid.
Avatar billede aphandersen Juniormester
11. december 2012 - 21:26 #6
Det ser vist ikke ud til at der kommer flere indlæg. Måske #1 også vil indsende et svar, så deler jeg pointene mellem jer.
12. december 2012 - 07:25 #7
Svar fra mig.