Avatar billede gigi1 Nybegynder
06. december 2012 - 13:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til update statement med substring

Hey

hvordan laver jeg følgende SELECT Statement om til en UPDATE Sætning?

INSERT INTO Product (Model, SN, Security, Year)
SELECT Model, ?, ?, Year
FROM ProductSpecifications WHERE SNPrefix = SUBSTRING(?, 9, 12) OR SNPrefix = SUBSTRING(?, 9, 11)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
06. december 2012 - 14:06 #1
Prøv dette har ikke testet det selv da jeg ikke har dine create statements for tabellerne
UPDATE Product
set (Model, SN, Security, Year) =
SELECT Model, ?, ?, Year
FROM ProductSpecifications WHERE SNPrefix = SUBSTRING(?, 9, 12) OR SNPrefix = SUBSTRING(?, 9, 11)
Avatar billede gigi1 Nybegynder
06. december 2012 - 14:25 #2
Indsætter jeg så bare WHERE til sidst i sætningen?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
07. december 2012 - 09:59 #3
God ide.
Avatar billede gigi1 Nybegynder
16. december 2012 - 11:36 #4
Hvordan indsætter jeg en WHERE når kolonnen er fra tabellen "product" og ikke productspecifications
Avatar billede gigi1 Nybegynder
16. december 2012 - 11:38 #5
Hvis jeg bare sætter AND på i WHERE sætningen så tror den jo at kolonnen er i productspecifikationen men den skal vide at det en en kolonne i product.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
18. december 2012 - 10:35 #6
Parentes om select statement.
UPDATE Product
set (Model, SN, Security, Year) =
( SELECT Model, ?, ?, Year
FROM ProductSpecifications WHERE SNPrefix = SUBSTRING(?, 9, 12) OR SNPrefix = SUBSTRING(?, 9, 11))
Where xxx = yyy
Avatar billede gigi1 Nybegynder
18. december 2012 - 18:05 #7
Tak.