Avatar billede KamillaK Nybegynder
02. december 2012 - 13:58 Der er 3 kommentarer

I want something - but I don't know if it even exists

Jeg ejer en acer aspire one netbook til studiebrug. Jeg bruger den ikke til andet, end at skrive noter på når jeg er til forelæsninger. Til opgaveskrivning og surf har jeg en 17" notebook.

Nu skal I hører, hvad jeg har tænkt på:
HVORFOR eksisterer der ikke et slags teknisk udstyr, som er formet som en en lille netbook, men som KUN kan køre et skriveprogram af en art og gemme dokumenter i en mappe? En sådan "computer" ville være GENIAL for sådan en som mig, som har en netbook af hammer dårlig kvalitet, fordi jeg ikke ville betale så mange penge for noget, som kun skal bruges til at tage noter på - og som så af samme grund er end med en netbook, som kører SÅ LANGSOMT hele vejen igennem at man får lyst til at kaste lortet ud af vinduet og derefter gå ud og trampe på den!!! Den kan kører ordbøger og internet og office og alt muligt crap, men jeg skal KUN bruge et skriveprogram, og den kører langsomt fordi den i virkeligheden er så dårlig kvalitet, at den slet ikke har processorkraft til at køre sit eget system tilfredstillende. HVORFOR kan man ikke få et notebook, som KUN er til "Notes"???? - og som så sikkert også ville køre lynhurtig, fordi den ikke ville være fyldt op med alt muligt crap? Der MÅ da være et marked for sådan noget - men jeg har ikke kunne finde noget som helst på nettet, som bare ligner. (andet end en "notepad" med der er man nødt til at skrive i hånden, og der SKAL være et tastatur, så man kan følge med forelæseren når det går hurtigt.
Jeg mener bare: Man kan få de dersens ebogslæsere, som har skærme uden lys og hvor skærmen nærmest ligner et stykke papir. De kan holde utroligt længe på én opladning, fordi de ikke er fyldt med alt muligt unødvendigt crap, som der fx. er i en ipad (som kan bruge stil samme formål)

Så her er mit spørgsmål: Kender I til, eller har I hørt om noget lignedende dét, jeg har i tankerne?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2012 - 15:00 #1
Du skal nok se på en Google Nexus 7
http://www.expert.dk/da/Computer/tablet/asus/google_nexus_7_fra_asus___32gb_wifi/4716659356240.aspx
Du kan bruge et alm bluetooth-tastatur til hurtigere indtastning.
Avatar billede KamillaK Nybegynder
02. december 2012 - 15:35 #2
Hmm, nej eller tak. Tusind tak for forslaget, men igen - der er alt for mange bells and whistles i forhold til, hvad den skal bruge til.

Men jeg havde desværre nok ret i min forudantagelse om, at en sådan dingenot ikke eksisterer :((
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2012 - 16:12 #3
nexus er så nyeste android - og du kan bare afinstallere alt (pånær browser og notesbog). Skulle dit behov så senere ændre sig, så kan det køres ind igen. Men prisen og størrelsen synes jeg er tiltalende.
Der kommer næppe tastatur og en brugbar notesbog til sonys ebog-læser.