Avatar billede lordnelson Seniormester
02. december 2012 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Cookies

Hej
har nogenlunde forstået cookies, mengler dog en forståelse/måde hvorpå man kan bruge dem i en Butik , forstået på den måde at hvis jeg nu har feks. en trøje i forskellige str og farver , har en anden trøje i forskellige str og farver , hvordan gør jeg så for at få den rigtige str og farve til den rigtige trøje

Jeg køber altså 2 varer, i dette forsøg 2 trøjer med forskellige str og farver , så hvordan laver jeg / henter cookies for de bestemte varer TAK
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2012 - 14:49 #1
normalt vil man nok ikke benytte cookies til at gemme en varekurv - men skal det endelig være kunne et multidimensionelt array måske være en mulighed.
Avatar billede lordnelson Seniormester
02. december 2012 - 15:11 #2
hvilke muligheder er der ellers ?
Tænkte på man kunne lave en cookies med komma, 1 = id , 2 = str , 3 = farve -- eller ?
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2012 - 15:40 #3
sessions eller database.

Du kan jo lave strukturen som du har lyst til for når det kommer til stykket er der jo ingen facitliste - det primære, ud over at det virker selvfølgelig (hvad nu hvis cookies er slået fra hos klienten), er at du finder en løsning der er til at gennemskue og til at arbejde med.
Avatar billede lordnelson Seniormester
02. december 2012 - 16:06 #4
den med database løsning har jeg lavet, ville se om der var en måde at gøre det på i ren cookies
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2012 - 02:08 #5
Sessions var langt mere oplagt end cookies.

Men jeg er ikke saa bekymret over cookies slaaet fra. Kunsten at lave en web side som virker med URL rewriting fremfor session cookies er ikke saa udbredt idag. Chancen for at sessions virker men cookies ikke goer er ret lille. Men naturligvis stadig mulig.
Avatar billede lordnelson Seniormester
09. december 2012 - 07:35 #6
Lukker , bruger den metode jeg allerede har med DB - Cook
Avatar billede lordnelson Seniormester
09. december 2012 - 07:36 #7
Prøver lige igen at lukke
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2012 - 12:48 #8
tak...