Avatar billede escape4ever Novice
29. november 2012 - 22:18 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

vwmare workstation, lukket netværk servere kan ikke kommunicere.

hey
jeg sidder og roder lidt med nogle virtuele server og vil gerne have to servere til at kommunicere uden det kommer ud til hosten da jeg vil ligge ad og DHCP på, men kan ikke pinge mellem serverne, har sat netværket i serverne til at være host-only men de vil ikke pinge ligemeget hvad jeg gør.
nogle med en ide til hvad jeg kan gøre.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2012 - 23:15 #1
hvad server det???
Avatar billede escape4ever Novice
02. december 2012 - 00:00 #2
ikke forstået, altså hvad det skal server eller hvad type eller hvad mener du?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 17:11 #3
er det windows server 2008 ???
Avatar billede escape4ever Novice
02. december 2012 - 17:33 #4
Når det er 2 Windows 2008 R2
Avatar billede lclemens Nybegynder
02. december 2012 - 17:40 #5
Her er lidt læsestof: http://www.vmware.com/support/ws55/doc/ws_net.html

Prøv at sætte dem begge på vmnet2.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 19:28 #6
er du på domæne?
Avatar billede escape4ever Novice
02. december 2012 - 20:40 #7
det virker ikke, har prøvet at lave vmnet 2 som host-only og som custom hvor den ikke er vinket af til connect a host virtual adapter, der er DHCP i mit VMnet og det får den også men den får ikke en default skal den have det selvom de skal køre virtuelt og det er en server
har også prøvet hvor den selvom den får en DHCP adresse har jeg sat en statisk både med og uden default men uden held.

og nej det køre ikke på domæne.
Avatar billede lclemens Nybegynder
03. december 2012 - 09:31 #8
Pointen er, at det *ikke* må være host-only - så kan de ikke tale sammen.
Avatar billede escape4ever Novice
03. december 2012 - 13:05 #9
kunne få dem til at se pinge mellem dem da jeg satte dem til bridge men den sagde stadig at der ikke var netværk altså lokalt og hvis jeg går ind i netværk kan jeg heller ikke den anden selvom jeg kan pinge mellem dem.

hvis jeg skal lave et total lukket netværk uden adgang til min host´s net og dermed internet skal jeg så ikke bruge noget andet en bridge?

kan i ikke forklare hvad præcis forskellen på de forskellige typer af net er?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 16:21 #10
så skal du ha NAT
Avatar billede escape4ever Novice
05. december 2012 - 17:15 #11
sådan som jeg forstår det får de eller i ihvertfald ser de hostens ip hvis jeg bruger NAT, vil den så ikke stadig kunne gå ud på nettet?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2012 - 14:04 #12
Avatar billede escape4ever Novice
06. december 2012 - 14:24 #13
Ja den skal ikke have adgang, jeg har fået løst den del selv, satte dem til bridge og ændre i indstillinger for netværket at de skal bruge Lan så jeg kan køre trådløs på hosten uden serverne kan komme på, men har stadig et problem for de kan stadig ikke se hinanden på netværket og der står stadig at der ikke har adgang lokalt som de skal, kan kun punge dem
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2012 - 14:33 #14
hej du skal ind i netværks og delingscenter
Avatar billede escape4ever Novice
07. december 2012 - 22:17 #15
kan ikke ændre noget derinde, selvom jeg ændre noget så ændre det tilbage til når jeg trykker gem.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 12:13 #16
Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger
Avatar billede escape4ever Novice
05. april 2013 - 08:44 #17
det virkede ikke men har også opgivet det.
tror det er en fejl på min com eller netværkskort der gør at den ikke vil.
Avatar billede escape4ever Novice
08. april 2013 - 09:06 #18
tak fordi i prøvede at hjælpe :)

lukker lige efter mig