Avatar billede Kristoffer1991 Nybegynder
26. november 2012 - 09:52 Der er 1 kommentar

Ansættelseskontrakt og krav på timer

Jeg har fornyligt, fået forlænget min kontrakt. Jeg har været deltidsansat der i mange år, men fik i min nye kontrakt aftalt at jeg skulle arbejde der som fuldtid. Jeg har arbejde der i 2 måneder nu og har haft imellem 37/39 timer og ugen. Derfor kom der lidt som et chok for mig da jeg så, at jeg i næste måned kun skulle arbejde 22 timer om ugen.

Jeg kiggede derfor min kontrakt igennem og der stod:
"Arbejdstiden er varierende. Arbejdstiden ligger indenfor den til enhver tid gældende åbningstid for S***** **********. Arbejdstid i følge vagtplan forventes at være ca. 37,5 timer pr. uge."

Det er her jeg spørg, hvad har jeg krav på og hvad ca. kan være.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig
26. november 2012 - 09:57 #1
Spørg din fagforening!

De har kompetencen til at hjælpe dig med dette spørgsmål - og måske andre vedr. din kontrakt.