Avatar billede mik28 Seniormester
23. november 2012 - 11:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

restore points mangler

Hej Eksperter

Jeg forsøger at restore min windows7 maskine. Mit problem er at det restorepoint som jeg ved virker pludseligt er væk fra listen. Hvis jeg klikker "Show more restore points" af sker der ikke noget. Der er massere plads på systemdrevet. Er der noget jeg kan gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2012 - 12:09 #1
når der er væk, så er det væk - du kan evt afsætte mere plads til systemgendannelser, men windows vil stadig slette de ældste når den nye grænse nåes.
Du bliver nødt til at førsøge dig med et andet gendannelsespunkt - og hvis den virker, så kan du i kontrolpanelet oprette et nyt gendannelsespunkt - så kommer den virkende maskine øverst i listen.
Avatar billede deadman Nybegynder
23. november 2012 - 12:53 #2
#1 er helt korrekt.
Avatar billede mik28 Seniormester
23. november 2012 - 15:00 #3
Hmmmm. Spændende. Det point jeg havde virkede. De points som windows har oprettet virker ikke. Hvordan forhindre jeg windows i automatisk at oprette points og i at slette dem jeg selv laver nogensinde
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2012 - 15:59 #4
det kan du ikke styre - win laver et punkt ved hver programinstallation og win-opdatering. Og hvis det slås fra, så sletter win alle punkter (så man kan ikke oprette et, og så slå genoprettelse fra - og bevare det ene).
Avatar billede mik28 Seniormester
23. november 2012 - 16:15 #5
Det skal jeg lige forstå. Jeg kan ikke forhindre Windows i at slette restorepoints som virker og oprette restorepoints som ikke virker. Det har jeg svært ved at tro
Avatar billede deadman Nybegynder
23. november 2012 - 16:26 #6
"Det har jeg svært ved at tro"

Nå? At du har svaært ved at tro det, gør det ikke mindre sandt.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2012 - 16:26 #7
sådanne er systemet - alternativet er et image af hele opsætningen på en ekstern harddisk, og så løbende backup af data (som jo vil blive overskrevet ved genindlæsning af et image).
Du kan evt opdele din harddisk i 2 partitioner - c: med programmer, og d: hvor hele din brugerprofil skal ligge (dvs \users og \ProgramData ) Så kan du genindlæse image til c: alene, og dine data er uændret. Det kræver bare, at du først laver din image-kopi efter endt opdeling af harddisk.
Avatar billede mik28 Seniormester
23. november 2012 - 16:37 #8
Okay. Så vidt jeg har forstået så sletter Winblows først restorepoints når det løber tør for allokeret plads. Min løsning bliver at allokere nok plads til at dette aldrig sker. Windows SUCKS. Tak for hjælpen anyways. Læg lige et svar
Avatar billede mik28 Seniormester
23. november 2012 - 16:44 #9
Kan man så heller ikke slette restorepoints enkeltvis
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2012 - 18:13 #10
Du skal kunne slette dine gendannelsespunkter der ikke virker med CCleaner.
http://www.piriform.com/ccleaner
Du gør det under værktøjer og går i systemgendannelse.
Jeg kan ikke huske hvad fabriksindstillingen for hvor stor en del at drevet der afsættes er, men på min Xp står det til 10%, og jeg har en del punkter af bruge af.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2012 - 18:15 #11
Jeg har knapt 30 punkter på min pc der går ca en måned tilbage i tiden.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2012 - 18:17 #12
Når du opretter et punkt, så husk at skrive det så det er let for dig at huske, og så at det ikke kan forveksles med et som sytemet automatisk laver.
Avatar billede mik28 Seniormester
24. november 2012 - 12:34 #13
Tak for inputtet. Er I venlige at lægge nogle svar så jeg kan lukke tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2012 - 15:36 #14
ping
Avatar billede mik28 Seniormester
24. november 2012 - 15:41 #15
igen. Tak for jeres tid :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2012 - 15:45 #16
velbekomme.