Avatar billede maffigadaffi Novice
22. november 2012 - 14:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADO Connectionstring, tabulatorsepareret .txt-fil

Jeg forsøger at importere en del af en tabulatorsepareret .txt-fil til Excel, men kan ikke få data til at blive vist "rigtig".

Her er min Connectionstring:

    Constr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
                "Data Source=C:\TEST\; " & _
                "Extended Properties=""Text;FMT=TabDelimited"""

Den skriver godt nok data, men kun i kolonne A. Det ser med andre ord ud som om at tabulaterer bliver ignoreret. Istedet vises en firkant med et "?" hvor der er tabuleret i .txt-filen....

Ovenstående Connectionstring er genbrugt fra ark hvor der importeres en .csv-fil. Jeg har forsøgt at tilpasse den, men jeg må erkende at jeg er løbet tør for talent.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. november 2012 - 14:29 #1
Har du prøvet at indspille en makro til formålet?
Avatar billede maffigadaffi Novice
23. november 2012 - 08:26 #2
Jeg skal eksperimetere med at etablere Joins til en anden tekstfil efterfølgende, så jeg tror desværre ikke at en makro er svaret...
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2012 - 08:50 #3
Forslaget var nærmest for at se om du så kunne få csv filen indlæst korrekt.

Har i flere system også indlæst et lignende fil - men her anvendt QueryTabels..
Avatar billede maffigadaffi Novice
23. november 2012 - 09:05 #4
Jeg er ret ny i SQL, så jeg famlet noget i blinde.
Der er dog ikke tale om en .csv, men en .txt fil.
Jeg kan godt importere korrekt hvis jeg importerer vha "Hent eksterne data fra tekst"-funktion og vælger semikolonsepareret?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2012 - 09:19 #5
Ok - men hvor så ikke anvende den VBA-kode, der netop genereres via importer...., som du netop nævner?
Avatar billede maffigadaffi Novice
23. november 2012 - 09:23 #6
Jeg ønsker (på sigt) at kunne lave Join til anden tabel og buge data fra anden tabel til at afgrænse forespørgslen. Det virkede indledningsvist som om at en ADO connection kunne være en fornuftig vej at gå. (Sagde novicen...)
Det  har også virket hidtil, når metoden er brugt på .csv filer...
Avatar billede maffigadaffi Novice
15. marts 2013 - 10:33 #7
Lukker pga. manglende aktivitet