Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 17:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dynamiske adresser som bcc modtager

Hej.

Jeg vil godt have adresserne i min Bcc linie udskiftet med info fra en textbox. Jeg har prøvet dette, men Dreamweaver melder fejl:

$header  = 'Bcc: <?php echo $_GET['adresser']; ?>' . "\r\n";

Det fungerer perfekt, hvis jeg putter adresserne ind manuelt, adskilt af komma'er.. Og hvis jeg skriver:

$header  = 'Bcc: <?php echo $_GET['adresser']; ?>' . "\r\n"; direkte på siden, kommer data fra textbox'en også fint frem..

Der må være en ting jeg overser? :-)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
21. november 2012 - 17:23 #1
Prøv += i stedet for =
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2012 - 17:41 #2
<ole>

#1: Nej, ikke et plus - men et punktum. Vi taler PHP  *o)

@hanlove: splazz svarede faktisk på netop dét i dette indlæg. Det må du have overset  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede majbom Novice
21. november 2012 - 17:43 #3
Der må være noget galt et andet sted i koden - prøv at smid noget mere kode ind

-> #1 - ikke i php da..
Avatar billede majbom Novice
21. november 2012 - 17:43 #4
arh ole - du kom mig i forkøbet :)
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2012 - 17:46 #5
Sorry, jeg lod mig lede på vildspor af #1 - men det er jo noget helt andet, du spørger om  =)

Hvad ligger der i $_GET['adresser']? Er det ét felt - og hvordan skriver du adresserne i feltet/felterne?
Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 17:54 #6
Det er rigtig olebole. Jeg forstod at det skulle være sådan:

$header = 'Bcc: 1@gmail.com, 2@gmail.com, 3@gmail.com' . "\r\n";
$header .= "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$header .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
$header .= "from: SmsGuruen";

- For at undgå at overskrive variablen. Det fungerer også rigtig fint, men vil bare godt ha den dynamisk :-) Har prøvet at skifte = ud med et punktum, men jeg får stadig fejl.
Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 17:58 #7
Jeg skriver adresserne ind i ren tekst i adressefeltet altså feks.: a@gmail.com, b@gmail.com, c@gmail.com osv. Ikke andet end "rene adresser", adskilt af komma'er, som jeg ville ha gjort hvis adresserne skulle skrives ind manuelt i Bcc linien.
Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 17:59 #8
Oh ja, det er kun et felt..
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2012 - 18:06 #9
Ahhhh ... Der skal stå:

$header = 'Bcc: ' . $_GET['adresser'] . "\r\n";
Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 19:47 #10
Fantastisk. Lige hvad der skulle til. 1000 tak.

For det meste har jeg fint styr på hvad jeg vil lave og kan se den overordnede sammenhæng. Men det er lige at gennemskue hvordan syntaksen skal være de forskellige situationer. :-)

<point>Vi du smide et svar olebole. Det var dig der havde de endelige vise sten</point> :-)
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2012 - 20:19 #11
Ellers tak, jeg samler ikke point, men måske splazz  =)
Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 20:44 #12
Helt sikkert. Vil du lægge et svar, splazz? så får du dem :-)

Mange tak i hvertfald. Jeg er super glad for jeres hjælp :-)
Avatar billede majbom Novice
21. november 2012 - 20:59 #13
hjalp jeg?
Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 21:39 #14
Du inspirerede mig og så får du lidt flere point for din hjælp tidligere.
Avatar billede majbom Novice
22. november 2012 - 08:57 #15
Det er så i orden - tfp :)