Avatar billede Anik Nybegynder
20. november 2012 - 17:25 Der er 2 kommentarer

Min søns computer starter med blå skærm og fejl

Hej alle.
Håber der er en kyndig person derude der kan vejlede mig lidt her. Min søns stationære Fujitsu siemens (ældre model) starter op med blå skærm og en fejl der siger 02bo: Diskette drive A error. Jeg kan godt komme videre og starte den op ved at trykke f1, og ellers har jeg mulighed for at gå i bios ved f2. Efter at vi på samtlige pcér i hjemmet har haft stor skadelig virus, ville jeg egentlig bare nuldstille hans computer til fabriksindstillinger, men jeg kan ikke komme i boot menuen. I stedet for at komme helt ind i boot, får jeg kun fire valgmuligheder, hvor af de første tre bare fører mig til genstart og den sidste mulighed (PCI BEV: bootmanage PXE, slot OC20) kører en masse forskelligt for at ende med til sidst at skrive Operating system not found. Fatter ikke en bjælle. Det operative system ( XP) virker jo fint når jeg trykker f1 og kommer ind ? Jeg vil gerne have fjernet denne startfejl da jeg (i min uvidenhed) er bange for at det har noget med den virus at gøre som vi lige er sluppet af med på de øvrige computere. Og så skal denne maskine bare nulstilles fulstændig. Der er intet på den som ikke må slettes.
Hjælp - Tak
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 18:23 #1
Prøv at fjerne stikket til floppydisken. Hvis det ikke hjælper, så prøv med stikket til CD/DVD drevet.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 16:08 #2
Afmelder overvågning af spørgsmålet.