Avatar billede michael_stim Ekspert
20. november 2012 - 12:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke tømme DNS cache.

Hej,

Kan ikke tømme DNS-cachen på en win7 maskine. Kører kommandotolken som admin, skriver ipconfig /flushdns, den melder tilbage at cachen er tømt, men kommer stadig ind på den gamle hjemmeside også efter browser er genstartet. Det er kun den ene maskine der laver problemer, nogen idéer?
Avatar billede deadman Nybegynder
20. november 2012 - 12:26 #1
Har du også slettet midlertidige internet filer og cookies?
Brug evt. Ccleaner
Avatar billede Spotgun Seniormester
20. november 2012 - 15:04 #2
Benytter den samme DNS servere som en maskine der virker korrekt?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. november 2012 - 15:13 #3
#1
Ja

#2
Går jeg stærkt ud fra. Sidder på samme net og henter automatisk IP og DNS fra routeren.
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2012 - 16:02 #4
Prøv at skrive nslookup på begge og se om det er samme DNS.
Hvad står der i din host-fil?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. november 2012 - 16:26 #5
Kommer fint ind med chrome, har fjernet alt historik fra IE9, men den gør det samme. Har ej checket om DNS er ens, gør det i morgen, nu vil jeg køre hjem. Tak for hjælpen så længe.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2012 - 10:50 #6
Fik aldrig løst problemet, men der bliver nu brugt en anden browser. Læg gerne et svar som tak for jeres tid.
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. december 2012 - 10:56 #7
Værsgo.
Avatar billede deadman Nybegynder
05. december 2012 - 20:44 #8
ok :)