Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. november 2012 - 11:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tvinge skrivebordsbaggrund igennem via GPO

Jeg er ved at sætte en ny pc op til et møderum, og der kunne jeg godt tænke mig, at tvinge et bestemt billede på som skrivebordsbaggrund. Med det har jeg lidt problemer med at få til at virke.

Det er på en Windows 7 computer, og jeg vil gerne have det til automatisk at virke for alle domæne brugere, men kun for den ene computer.

Jeg har lavet en OU, hvor jeg har flyttet computeren inden under. Jeg har lavet en GPO under selvsamme OU, hvor jeg under User Configuration/Policies/Administrative skabeloner/Skrivebord/Skrivebord, har slået "Tapet på skrivebord" til, og her angivet en lokal sti til billedet. Samtidig har jeg tilføjet den specifikke computer til GPO's security filtering.

Men der sker ikke noget. Jeg har så prøvet at rode med at sætte nogle brugere med i security filtering, men det har ikke hjulpet noget.

Hvad gør jeg forkert, og især hvordan skal indstillingerne være for at det virker?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. november 2012 - 12:05 #1
Det lyder til at du har gjort det rigitge.
Hvad sker der når du logger ind på maskinen?

Det kan være at maskinen mangler KB-977944. Jeg ved godt at det ikke er den samme fejl, men jeg har ved flere lejligheder set KB-opdateringer løser flere problemer på en gang.
http://support.microsoft.com/kb/977944
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. november 2012 - 15:50 #2
Tjaaa, jeg fik bare ikke rigtigt noget frem. Når jeg kørte en rsop, mener jeg den sagde at den nægtede at bruge policien. Jeg fandt reelt aldrig ud af hvorfor, men flyttede jeg reglen op på øverste niveau i domænet, så fungerede. Uheldigvis kom billedet også ud på andre maskiner i domænet på trods af at jeg stadig kun have angivet den ene pc i reglen.

Men i dag fandt jeg så denne vejledning: http://evilgpo.blogspot.dk/2012/03/how-to-save-my-screen.html
Godt nok til screensaver, men princippet er det samme.
Slår jeg loopback til, og laver et WMI filter, så virker det.

Nu er mit problem, så at jeg ikke kan få den til at virke på en XP bærbar. Har nemlig en sælger, som syntes det var ret smart, og godt kunne tænke sig det på hans også. Men her nægtes pc'en adgang til WMI filteret, selvom jeg har tilføjet computerens navn til filteret.

Men det kan da være KB'en kan løse det...
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. november 2012 - 16:06 #3
Okay.
En slags løsning fandt du da :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. november 2012 - 16:20 #4
Men jeg prøver lige den anden, det er noget mere simpel. Har fundet ud af at WMI åbenbart er meget pirrelig med navnet på maskinerne. Hedder den pc1000 med skriver PC1000, så virker den ikke.

Men kan det i det hele taget lade sig gøre på den måde jeg forsøgte først? For jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget om det på nettet, alle de eksempler jeg har fundet, arbejder på alle pc'er i domænet og ikke kun én computer.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. november 2012 - 09:24 #5
Sp lige denne:

Hello, You have to place the particular TS Server with in a OU and apply the
Policy to that particular OU. Loop Back Processing will only take place for
computer objects under that OU, Loop Back Processing will work on Windows
2000 and Windows XP , as well the Server Versions.

Fandt den her:
http://www.pcreview.co.uk/forums/group-policy-apply-only-one-computer-many-users-t1533166.html
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
07. december 2012 - 10:30 #6
Jeg har nu rodet lidt med det, og den eneste måde jeg kan få det til at virke på, er ved den metode jeg kort bekriver i #2. Det ser dog ud til at det ikke er altid den virker, ind i mellem får jeg et testbaggrundsbillede frem i stedet for det rigtige, men jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor, for når jeg kigger på hvilken GPO der bruges, er det den rigtige.