Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 10:10 Der er 4 kommentarer

Problemer med win7 opstart

Hej

Jeg håber på noget hjælp med et problem jeg det sidste stykke tid har oplevet på min Desktop med win7X64 - som ellers altid har kørt perfekt.

Mit problem er, at windows tit - men ikke konsekvent - "hænger" når windows starter op. PC'en starter windows og går i gang med at starte baggrundsprogrammer, tjenester og lign. op, men stopper så (uden fejlmeddelelser). Jeg kan høre harddiske begynde at være stille og kan se, at der ikke sker noget. Jeg kan ikke engang starte task manager op og fører jeg musen over / klikker på menulinjen begynder "den runde ring" ("timeglasset") at spinne rundt. Det hjælper ikke noget at vente og jeg bliver nødt til at slukke pc'en brute force og prøve igen.

Jeg har prøvet at fjerne ALT jeg kan fra startup - gadgets, ATI control center, mv. Derudover har jeg nu slået Malwarebytes fra at starte op automatisk og det eneste jegnu kan se starter op med windows er Norton Internet Security 2013. Problemet er der bare stadig.

Jeg har prøvet at kigge i ntblog, og der står en masse fejl ang. drivere, men de er der tilsyneladende også når den ellers starter ordentlig op så jeg tror ikke det hjælper mig. Jeg har også prøvet at opgradere drivere, inkl. motherboard-stuff, anvende windows fejlfinding samt system recovery, men...

Mit spørgsmål er derfor: Er der nogen der kan hjælpe mig med en måde, hvorpå jeg kan identificere, hvor problemet ligger? Er der f.eks. en slags programmer der logger hvad der starter på PC'en INDEN de starter, så man kan se, hvor i processen den stopper?
\Skodkim
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 10:41 #1
fik denne mistanke
defender
før i tiden var det et program til at finde og fjerne spyware med
i win 8 har de gu døde mig lavet den om til et virus program uden at fortælle brugerne om det

i win 8 pro hvor den er deaktiveret starter den af og til op alligevel og laver ravage

her skal man igen og igen fortælle den at det er avast den skal starte

det kan godt være Microsoft i ikke kan lige man bruger andet virus program men det bestemmer jeg altså
kunne skyldes at den modtager en opdatering

der er et program der hedder autoruns der er gratis

http://www.techspot.com/downloads/2879-autoruns.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 11:13 #2
kan se at stave kontrollen heller ikke virker optimalt i Explorer 10

det kan godt være Microsoft i ikke kan lige

det kan godt være Microsoft i ikke kan lide
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 12:45 #3
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 13:22 #4
Tak. Prøver den og ser om det kan hjælpe.

\Skodkim