Avatar billede sjssjdk Mester
19. november 2012 - 08:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problever med HVIS funktion

Jeg er ved at lave et excel ark over kørsel. Her har jeg en række standart steder og vil derfor gerne lave en liste at vælge fra. Dette problem er løst. Nu skal jeg så have programmet til selv at vælge det rette antal km ved en bestemt indtastning. Dette har jeg også løst, men jeg kan ikke få det til at vælnge mellem forskellige steder. fx.

  A
1 Skole
2 Hjem
3 Familie

=HVIS(A1="Skole";4;"")
Kørsel
Skole    4 km

Nu er mit problem så at få de andre valgmuligheder inkluderet her? Hvordan gøres dette ?

Et side spørgsmål: når jeg laver en liste, hvordan fortæller jeg at det jeg gerne vil have valgt ligger i ark2?

Håber meget en af jer kan hjælpe mig, ved dette ikke er svært kan blot ikke få det løst.

mvh
Søren
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2012 - 08:30 #1
=HVIS(A1="Skole";4;HVIS(A1="Hjem";8;HVIS(A1="Familie";12;"")))
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2012 - 08:32 #2
Forstår ikke helt dit sidste spørgsmål, er det listen du vil have til at ligge i ark2 eller er det resultatet?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2012 - 08:36 #3
Hvis det er listen, henviser du bare til den i datavalidering, f.eks.: ='Ark2'!A1:A3
Avatar billede sjssjdk Mester
19. november 2012 - 09:54 #4
1000 tak !! :) det besvaret mine spørgsmål !
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2012 - 11:46 #5
Velbekomme, så kommer her et svar til accept.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2012 - 12:21 #6
Her kan du se hvordan du lukker spørgsmålet: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo