Avatar billede ridask17 Nybegynder
17. november 2012 - 17:14 Der er 13 kommentarer

Kan ikke finde drev under formatering

Hej eksperter

Jeg har skulle formatere en computer for en kammerat med win8 pro med USB-drive, og da jeg formaterede tog jeg custom install , altså hvor den sletter alt, men idet jeg skulle vælge mit drev, kunne jeg ikke se noget på listen. DVS. jeg kan ikke vælge hvilket drev jeg skulle formatere. Det eneste man kan trykke er refreash og load driver , hvis jeg trykke "load driver", kan jeg trykke "browse", og her kan jeg se at det USB jeg har booted fra er blevet mit "C-drev" og at mit C-drev er blevet et "X-drev". ved ikke hvorfor, og hvorfor jeg ikke kan se det derude, hvor man skal vælge drev til formatering. Har ikke oplevet det før, håber der er nogen, som kan/vil hjælpe mig, det ville jeg blive rigtig glad for.

Operativsystem: Windows 7 - Home Premium (servicepack1)
Avatar billede ridask17 Nybegynder
17. november 2012 - 17:31 #1
Jeg ville blive sindssygt glad, hvis der var nogen, som gad at hjælpe, Altså for at opsummere: jeg kan ikke finde mine drev på listen under formatering... Hjæælp mig taak :-D
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2012 - 18:20 #2
windows er bare dumt eller enkelt - men det drev, der bootes på, er C: - og så flyttes alle andre drev rundt som det nu passer ind.
Som sådanne kan du jo sætte en maskine op med 4 bootbare drev, og de kan jo ikke alle hedde c: - så derfor er du selv c:, og de andre må indordne sig derefter.
Avatar billede ridask17 Nybegynder
17. november 2012 - 19:22 #3
Ja okay, men jeg kan jo ikke finde nogle drev, når jeg skal formatere, så mit problem er ikke, at det hedder x-drev, men at jeg skal formatere det, og der er ingenting under listen, hvor der normalt står hvilke drev man har, så jeg kan ikke vælge at jeg vil formatere mit c-drev. Ved ikke om der er noget jeg kan ændre i BIOS eller noget, det har jeg ikke så meget forstand på
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2012 - 20:28 #4
så ville jeg nok sige til ejeren, at du er ude på noget nyt - og det er 'take it or leave it' da du ikke har prøvet dette før.
Men du mangler måske en driver fra start, så harddiske bliver genkendt.
Hvorfor ikke bare gendanne win7 - ejer må vel have en disk med systemet på.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2012 - 08:02 #5
er du sikker på din stick er bootable

ellers gøres det sådan her

http://vislo.dk/lav-en-bootable-usb-noglekey-til-installation-af-windows-7-vista-med-cmd/

m.v.h
Avatar billede ridask17 Nybegynder
19. november 2012 - 14:38 #6
Ja mit flashdrive er bootable. Jeg brugte programmet "Rufus" til at gøre den bootable. Det må være en løsning på det, håber virkeligt virkeligt at der er nogen som kan hjælpe!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2012 - 18:31 #7
er det sata harddisk du har ??
Avatar billede ridask17 Nybegynder
20. november 2012 - 10:31 #8
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 17:00 #9
du skal ha en sata driver til den
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2012 - 07:51 #10
http://www.easeus.com/data-recovery/other-recovery-software/SSD-drive-recovery.htm

kunne være partitionen der er låst af en eller anden årsag

m.v.h
Avatar billede ridask17 Nybegynder
26. november 2012 - 10:43 #11
Hvordan låser jeg den op med SSD drive recovery software, hvis det er årsagen?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 00:22 #12
hej det er denne her http://www.hiren.info/pages/bootcd
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 07:53 #13
det gør du ved at fjerne partitionen og oprette en ny på ssd disken

der findes mange programmer der kan det
bl.a dette her

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

sådan gøres det - husk nu det rigtige drev

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

hvis den stadig ikke vil efter du har gjort det er disken syg
m.v.h