Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
17. november 2012 - 10:21 Der er 11 kommentarer

Ren installation Windows 8.

Hej, min Computer har haft nogle problemer med at installere win 8 normalt, så nu er det en ren installation, jeg har lavet et ISO image og det er brændt på en dvd, og tjekket at det virker (det er lavet med opgraderingsassistenten), så har jeg fået at vide at når man starter computeren skal man trykke på en vilkårlig tast, for at sætte guiden igang,men den fortæller ikke hvilken tast man skal trykke på, nogle måder man kan sætte den igang på?
jeg har en packard bell Easynote LM.
mvh. Jacob.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 10:30 #1
første boot cdrom drev
cd skal være lavet som en bootbar cd eller dvd
altså udpakket på den og bootbar

brug mellemrums tasten

det skal kun gøres første gang ikke efter genstart - hvis du alligevel kommer til det er det forfa derfor

m.v.h
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
17. november 2012 - 10:41 #2
forstå det ikke helt kan du uddybe det lidt?
jeg har brugt microsoft opgraderingsassistent og den har pakket det som en image fil, så det er vel godt nok?
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
17. november 2012 - 10:58 #3
Hvis den er gemt som image fil, og du har brugt en iso-brænder program, burde den være bootable. Hvilket program har du brugt til at brænde med?

Og når først cd'en er bootable, kan du slukke for din computer, tænde for den igen og straks der kommer tekst nederst på skærmen trykker du på F2 eller F8 tasten, og kommer derved ind i bios, hvor du ved hjælp af piletasterne kan vælge fanen boot og vælge CD (portable CD) som første prioritet. Derefter trykker du på F10 og så Y (for Yes) for at gemme og afslutte.

Når din computer så starter op, får du gerne en tekst øverst på skærmen der siger "Press any key to start from CD/DVD" eller noget lignende, og da kan du trykke på en hvilken som helst tast på tastaturet for at køre cd'en, og den går gerne i gang med installation frem for at starte det eksisterende styresystem/Windows.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 11:01 #4
prøv ar højre klikke på imaget og der fremkommer sikkert muligheden for at brænde det på cd

m.v.h
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
17. november 2012 - 11:23 #5
jeg har brugt den guide i opgraderingsassitenten, det er den der klare det, men jeg er næsten sikker på den styrer nero ekspress, som jeg har på computeren. jeg har sat CD til første priotet, men det tekst er nemlig det jeg eftersøger den kommer nemlig ikke frem :-(

mvh. Jacob
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 12:05 #6
Hvis det er en opgradering du har købt kan du ikke lave en ren installation.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 12:07 #7
man kan højre klikke på image og her vælge hvad det er der skal brænde image på cd dvd

m.v.h
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
17. november 2012 - 12:32 #8
Jo jeg kan godt der har været microsoft support ind over og jeg har fået filen til at Lave ISOEN med :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 13:26 #9
på selve imaget højre klikker du og vælger noget andet end nero

kommer der ikke en mulighed for  at bruge image writer eller hvad den nu hedder
gider du svare på det
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 13:32 #10
du ville også kunne bruge ultraiso der kan brænde den som bootbar
men det er et købe program

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Burn-a-CD-or-DVD-from-an-ISO-file

http://alexfeinman.com/isorecorder.htm

m.v.h
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
22. juni 2013 - 15:33 #11
Lukker her tak, skriv et svar så giver jeg point :-)