Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. november 2012 - 17:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

oprette database fra terminal

Hejsa.

Jeg har fået installeret MYSQLworkbench hvilket virker fint. Min SQL server kører også.

Jeg prøver nu at oprette en database fra min terminal på min mac, og den starter også fint:

http://billedeupload.dk/?v=zqPHe.png

Når jeg så prøver at oprette et schema fx, så går det galt. Så kommer det til at se sådan ud:

http://billedeupload.dk/?v=cAzuE.png

Så kan ikke helt greje hvad der går galt. Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2012 - 17:28 #1
Du skal nok logge ind med et brugernavn med nogle hoejere privs.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. november 2012 - 17:29 #2
Hej Arne.

Synes også jeg kunne læse mig lidt til det, men hvordan gør jeg det? Kan se på andre på nettet, at de bliver spurgt om det, når terminalen, eller commando promten åbnes.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2012 - 17:32 #3
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. november 2012 - 17:37 #4
Dvs for at komme igang med databasen skulle jeg fx taste:

mysql --user=Arne--password=Arne123 db_Arne

?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2012 - 17:46 #5
ja

(dog mellemrum foran --)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. november 2012 - 18:07 #6
Ok cool, det prøver jeg lige senere når jeg kommer hjem fra fødselsdag
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. november 2012 - 23:10 #7
Hej igen Arne.
Så har jeg lige prøvet, og jeg får denne fejl nu:

http://postimage.org/image/jpit7a8h3/

Jeg bruger kodeordet og bruger, hvorpå jeg logger på min mac profil "mads"
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. november 2012 - 23:15 #8
iøvrigt når jeg har tastet brugernavn og kode ind, kommer denne frem nederest ->

http://postimage.org/image/vi4zenwgx/

Hvis jeg så fx skriver der:
create schema test_test, så sker der ikke rigtig noget. Der burde vel også komme en skærm, hvor jeg fik linjen: "succesfuld login" ?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2012 - 23:40 #9
du skal ikke give en mysql kommando med de parametre inde i mysql - du skal starte mysql med de parametre
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. november 2012 - 23:49 #10
hm sker det samme. Prøvede iøvrigt også med mit MySQL login til http://www.mysql.com/login/

øv
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2012 - 01:13 #11
du kan umuligt faa samme fejl
Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. november 2012 - 12:36 #12
Tak for indsatsen indtil videre.

Jeg prøvede først at bruge mit logon til min mac. Herefter prøvede jeg mit logon til SQL:

http://postimage.org/image/5a0knmfzb/

Jeg er helt blank på hvad jeg skal gøre?

Mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. november 2012 - 13:11 #13
Iøvrigt Arne. Jeg vil lige rose dig for dit store engagement herinde. Jeg har en synology ds209, hvor jeg ville prøve at oprette phpMyAdmin på. Jeg fik hele tiden fejl i brugernavn og password, hvor jeg efter googlede det, og selvfølgelig kom der et svar op fra dig på eksperten:

http://www.eksperten.dk/spm/883020

hvorefter jeg kunne logge ind.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2012 - 13:44 #14
Du skriver stadig kommando ved mysql prompt og ikke ved shell prompt.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
21. november 2012 - 12:51 #15
Hej Arne.

Jeps jeg fandt ud af det, efter dine anvisninger. Ligger du et svar :-) Mange tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2012 - 14:52 #16
svar