Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. november 2012 - 19:20 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

skærmopløsning på skærm 2

Jeg har fået et problem omkring min skærm 2, som ind til for nydeligt fungerede.
Jeg kan ikke sætte skærmen opløsning op til det optimale (1680x1050)
Jeg har skiftet driver - og i Enhedshåndtering er den rigtige driver markeret, men når jeg går ind på skrivebordet og højreklikker og vælger skærmopløsning - kommer driveren ikke frem, men deriomod driveren for skærm 1 og "Skærmenhed på: DVI"

Nyeste driver osv. - hvad kan der være galt ?
Avatar billede deadman Nybegynder
12. november 2012 - 19:59 #1
Prøv at systemgendanne til før problemet opstod.
Skriv her om det hjalp.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
12. november 2012 - 20:26 #2
Virker skærm to i den rigtige opløsning og format, hvis du piller skærm et fra?

Skærm 2's format er jo 16*10, hvor man normalt kører med 16*9, så ville det gøre noget at vælge en opløsning svarende til 16/9, det kunne være de 1680 i bredden og 945px i højden.

Så blev skærmbilledet lidt smallere men det burde næppe betyde ret meget.

Hvis du gjorde det og sikrede dig, at der er en passende driver til skærmen på systemet, så kunne du måske sætte skærm 2 på skærm 1's udgang og derefter forsøge at sætte skærm 1 på skærm 2's normale udgang.

Hvis altså skærmene kører med samme format.

Virker det så, burde du kunne bytte udgange eller lade dem være, hvis det ikke betyder noget.

God fornøjelse
Avatar billede deadman Nybegynder
12. november 2012 - 20:33 #3
Fedt at folk gætter og smider gætteriet som et svar!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. november 2012 - 20:53 #4
svar til 'deadman':
Jeg har desværre forsøgt så meget - at jeg ikke kan rulle så langt tilbage så det gør en forskel ;-(

kommentar til 'qweros':
Nu er skærm 1 jo hovedskærmen - og den virker perfekt, så jeg forstår ikke rigtigt hvorfor jeg skulle pille den fra.
Skærmenens opløsningen betyder da alt, se mit brugernavn;-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. november 2012 - 08:54 #5
Løsningen var: "en defekt digital-skærmkabel"
tjaaaa... man starter jo tit det forkerte sted ;-(

Smid lige et svar 'deadman' ;-)
Avatar billede jens_peter Nybegynder
18. november 2012 - 10:36 #6
Tillykke med det, som du havde fundet ud af for længe siden, hvis du havde prøvet om skærmen virkede alene på maskinen.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. november 2012 - 11:01 #7
Nej - for så skulle jeg lave hele min opsætning om.
Man prøver jo at minimere sit tidsforbrug.

Jeg venter stadig på et svar fra 'deadman' - så i begge kan få point.
Avatar billede deadman Nybegynder
18. november 2012 - 19:29 #8
Svar :)