Avatar billede hanskp Nybegynder
10. november 2012 - 13:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VBA word

Hej.
.
VBA i Word
.
Jeg skal have skrevet kode der opretter tekst i udklipsholderen.
Er der nogen der kan hjælpe??
.
Mvh.
Hans
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. november 2012 - 14:28 #1
Du har ikke givet mange oplysninger. Du kan bruge Copy, men det afhænger jo af, hvordan du "har fat i" indholdet:

Hvis det f.eks. er markeret indhold:
Selection.Copy

Du kan også kopiere et range. Hvis indholdet f.eks. er indeholdt i rngText:
rgnText.Copy
Avatar billede hanskp Nybegynder
10. november 2012 - 15:39 #2
.
Jeg er meget åben for forslag til hvordan det evt. kan gøres.
.
Tænkte på om det kan gøres direkte i koden da det bliver en fast tekst.
.
Evt. om det bare er en tekst der bliver kopieret.
.
Eller måske indholdet i en celle i en tabel kan kopieres over i udklipsholderen.
.
Eller ????

Kopieringen skal helst ske når der klikkes på en knap.
.
mvh.
Hans
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. november 2012 - 17:37 #3
Prøv at forklare, hvad det er, du vil bruge det kopierede til. Måske er kopiering slet ikke den rigtige metode til det, du vil opnå.
Avatar billede hanskp Nybegynder
11. november 2012 - 18:11 #4
Jeg skal bruge de forskellige tekster til at kopiere over i Tellmores web-sms og bruges til sms-påmindelse.
Ved at klikke på en knap vælges og kopieres en tekst ind i udklipsholderen.
Når man så kommer over i Tellmores side med web-sms er det bare at indsætte teksten og vælge nummer..
Måske er det ikke en optimal måde at lave det på, men det skal være noget jeg kan finde ud af at lave og det skal være billig i brug.
.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. november 2012 - 23:28 #5
Her er kode, som kopierer indhold fra en tabel. Se kommentarerne i koden:

    Dim rngToCopy As Range

    'Definer range til at indeholde tekst i første celle i første tabel i det aktive document
    Set rngToCopy = ActiveDocument.Tables(1).Cell(1, 1).Range

    With rngToCopy
        'Udelad end of cell marker fra range
        .End = .End - 1
        'Kopier til udklipsholder
        .Copy
    End With

    'Ryd op
    Set rngToCopy = Nothing
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. november 2012 - 23:46 #6
Hvis du ikke har brug for at have teksten i noget dokument (forstår det sådan af post #2), kan du bruge følgende:

Sub KopierDirekteTilUdklipsholder()

    Dim MyData As DataObject

    Set MyData = New DataObject
    'Definer teksten, som skal kopieres
    MyData.SetText "Her skal du skrive teksten, som skal kopieres"
    'Kopier til udklipsholder
    MyData.PutInClipboard

    'Ryd op
    Set MyData = Nothing

End Sub
Avatar billede hanskp Nybegynder
26. marts 2013 - 08:39 #7
Tak for forslaget. Jeg har nu en udmærket løsning.

mvh.
Hans
Avatar billede hanskp Nybegynder
26. marts 2013 - 09:03 #8
Hej lene-fredborg.

Venligst giv et eller andet svar så jeg kan give dig point. Jeg har vist lavet en procedurefejl.

mvh.
Hans
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. marts 2013 - 09:18 #9
Kommer her.
Avatar billede hanskp Nybegynder
26. marts 2013 - 09:43 #10
s