Avatar billede kristian79 Nybegynder
08. november 2012 - 15:45 Der er 8 kommentarer

langsom upload

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål ang. uploadshastighed:  Jeg har en 60/60 mbit fiberforbindelse og med kabelforbindelse passer hastigheden nogenlunde. Når jeg kører en hastighedstest på mit trådløse netværk, bliver resultatet omkring 55 mbit i download mens upload kun sniger sig op på 1,20 mbit.

Hvad skyldes denne forskel: trådløs router (d-link DIR-615), netkort, computer, indstilling m.v. og kan man gøre noget for at få hastigheden op på upload?

MVH
Kristian
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. november 2012 - 15:47 #1
Prøv og kør http://speedtest.net/ og se om du får samme resultat.
Avatar billede kristian79 Nybegynder
08. november 2012 - 15:57 #2
Hej igen.

Jeg har prøvet dit link: Download 60,34 Mbps /upload 1,25 Mbps
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. november 2012 - 16:49 #3
Prøv og besøg http://192.168.0.1 og login som Admin uden password eller hvad du nu har set det til.
Avatar billede soif Nybegynder
08. november 2012 - 17:14 #4
har du prøvet og snakke med din internet udbyder ?
Avatar billede kristian79 Nybegynder
08. november 2012 - 18:17 #5
Jeg fandt svaret på en anden side. Ved at logge ind på routeren kunne jeg slukke for noget der hed QoS og upload er nu 20 Mbps

Tak for hjælpen
Avatar billede tiger_dk Mester
08. november 2012 - 18:58 #6
...Jeg fandt svaret på en anden side

Hvad var det for en side ?
Avatar billede kristian79 Nybegynder
08. november 2012 - 19:21 #7
www.hwt.dk på deres forum
Avatar billede tiger_dk Mester
08. november 2012 - 23:14 #8
har du et link, på hvor på siden du fandt det ? Det kan jo være, at det kunne være hjælpe for andre !