Avatar billede T0mmy Nybegynder
08. november 2012 - 14:02 Der er 5 kommentarer

Min PC genstarter Automatisk

Hej Hej.
Jeg har et problem med men PC idet den på tilfældige tidspunkter genstarter af sig selv. Dvs. at den kan genstarte 5 gange på en time, eller 1 gang på 3 timer. Det sker kun når jeg spiller, og der kommer ingen advarsel eller BSOD. Spillet jeg spiller kræver intet af computeren, og jeg har spillet det i 4 år uden problemer, selv på min gamle pc.
Jeg har målt coretemp, og den overstiger på intet tidspunk 40, så dette er heller ikke problemet.
Jeg har opdateret windows samt alle drivere.
Har desuden kørt flere virusscans uden resultat.

Jeg er simpelthen løbet tør for muligheder.

MVH

Mine specs:
INTEL i5 2500K - 3.3ghz
1GB DDR5 GTX560 GEFORCE
GIGABYTE Z68A-D3-B3, BUNDKORT
16GB DDR3 1600MHZ HYPER-X RAM
750W STRØMFORSYNING, SILENT
1000GB WESTERN DIGITAL HARDDISK
Avatar billede Blandy Praktikant
08. november 2012 - 14:28 #1
Hmm det lyder lidt til at være din strømforsyning. Går ud fra den crasher helt ned spontant, uden at den forsøger at lukke windows ned korrekt?

Har du evt en anden strømforsyning fra en gammel maskine du kan prøve at teste med? Evt kig på gigabytes hjemmeside efter bios opdatering og diagonostiseringsværktøj. Kan jo være dit bundkort.
Avatar billede T0mmy Nybegynder
08. november 2012 - 14:37 #2
Ja, den lukker helt spontant ned. Loggen skriver bare: Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.

Jeg prøver med en af mine andre strømforsyninger.
Avatar billede soif Nybegynder
08. november 2012 - 17:12 #3
gør den det kun når du er online eller er det når som helst ?
Avatar billede T0mmy Nybegynder
20. november 2012 - 08:34 #4
Den gør det kun når jeg spiller.
Jeg har netop holdt en pause fra at spille i 5 dage, hvor der INTET har været.
Har også formateret min pc 100%, men da jeg har til morgen går ind i spillet genstarter min pc igen.
Det tyder vel på at der er en hardware fejl?
Avatar billede soif Nybegynder
07. februar 2013 - 17:24 #5
ja det kunne godt lyde sådan hvilket spil er det ?