Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 12:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Email tjek

til min til form for tilmelding af nyhedsbrev, bruger jeg dette javascript til at tjekke om emailfelterne er udfyldt, kan man ikke samtidig få tjekket om emailadresserne også er ens og en fejlbesked?
<script type="text/javascript">
function validerform () {

if (document.formular.email.value == "") {
alert ("Email er ikke udfyldt");
return false;
}

if (document.formular.email_bekraeft.value == "") {
alert ("Email bekræft er ikke udfyldt");
return false;
}

if (document.formular.spam.value == "") {
alert ("Spamkontrol er ikke udfyldt");
return false;
}

if (document.formular.spam.value != "" && document.formular.email.value != "" && document.formular.email_bekraeft.value != "" ) {

return true;
}
</script>
mvh. rwj
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2012 - 12:35 #1
if (document.formular.email_bekraeft.value != document.formular.email.value) {
alert ("Email-adresserne er ikke ens");
return false;
}
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 12:47 #2
så hurtigt og enkelt, mange tak, smider du et svar, så får du point og ønsker om en god dag:-)

mvh. rwj
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. november 2012 - 13:01 #3
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter dit eget svar, så tråden bliver lukket.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 13:07 #4
ok og igen, mange tak hjælpen:-)