Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
07. november 2012 - 12:27 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

FEJL: USB-Enhed ikke genkendt

Jeg vil starte med at vise jer stats på bærbaren. Da det måske kan hjælpe (Det skal lige siges, at jeg ikke har forstand på NOGET i det her emne!)

Processor    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz) Ivy Bridge
Ram:    Kingston 8GB DDR3-1600 RAM DualChannel
Harddisk:    (Disk 1) Samsung 830-serie 128GB SSD Solid State Disk (Kan opgraderes)
(Disk 2) Ekstra lagerdisk kan tilvælges
Grafik:    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5 dedikeret RAM (DirectX 11)
(Understøtter nvidia optimus til at switche til Intel HD4000)
Skærm:    17.3" FullHD-LED AntiGlare panel 1920x1080
Batteri:    8-cell Li-Ion high-end battery (76.96WH)
Lyd:    High Definition lyd (THX TruStudio Pro)
Drev:    Super Multi DVD-brænder DualLayer
Netkort:    100/1000 Mb/s GIGABIT
Wireless:    Intel 6235AGN Dualband trådløst N netkort (2,4GHz/5GHz)
WIFI Features:    Understøtter WIDI (Intel Wireless Display)
Webcam:    2.0M pixel webcam i skærm
Keyboard/mus    DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper
Vægt:    3.2 Kg (with Combo Driver)
Mål & vægt    413(W)x277(D)x17-42(H)mm
Service:    2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på)
Stik/forbindelser:
1 x USB 2.0
3 x USB 3.0
1 x eSATA
1 x HDMI
1 x VGA
1 x 9-in-1 flash Card Reader (SD/MMC/MS)
1 x RJ45 connector for Ethernet (Gigabit)

Okay - Here it goes;
Jeg købte denne her computer i sommerferien, og jeg fik musen som jeg bruger til Computeren sidste jul (Red: Ligegyldig info, da alle muse jeg bruger får problemet). Jeg gamer utrolig meget, og jeg er normalt ekspert i at finde ud af problemer hvad angår pc'er osv. Her er kommet et STORT problem, som jeg ikke aner hvordan jeg skal løse.
Det startede i sidste uge med at min mus slukker i 1½ minut med et interval på ca 5-6 min. Nogle gange er den slukket i længere tid, og så kommer der lys i den igen, og så skriver den "USB-Enhed ikke genkendt" osv. Jeg går helt i koma, jeg vil bare gerne game!!

Jeg har researchet lidt på nettet, men intet af det som jeg har fundet har virket, alle drivers er opdaterede.

Håber problemet kan løses!!! God Onsdag!
Avatar billede milter Ekspert
07. november 2012 - 12:34 #1
Prøv det her:

Åbn Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for USB-controlere > Dobbeltklik hver USB-rodhub een ad gangen > Klik på Strømstyring > Fjern vinge i "Tillad computeren at slulle ...." > OK.
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
07. november 2012 - 12:42 #2
Edit til posten: Musen "lagger" også utrolig tit, altså stopper og virker et et halv sekund efter igen.

Desværre Milter, jeg har lige gjort det - og det er stadig galt med den :(
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
07. november 2012 - 13:21 #3
Den virker stadigvæk ikke.. :(
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. november 2012 - 13:40 #4
trådet eller trådløs mus hvis trådløs er første skridt at skifte batterier
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
07. november 2012 - 14:00 #5
Har desværre en USB mus :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2012 - 17:08 #6
Prøv at fjerne usb enhederne i enhedshåndteringen og genstart pc.
Som du lukker pc så tag alt ud der har med usb at gøre.
Og put det i et ad gangen når pc er bootet op.
PS Du har ikke kode på pc som du skal skrive med dit usb tastatur vel?
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
07. november 2012 - 19:14 #7
Hej Xp Professional, det er en bærbar :-)
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
07. november 2012 - 19:49 #8
Det hjalp desværre ikke! :/
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2012 - 11:51 #9
Fulgte der noget software med til musen som du har installeret?
Evt en geninstallation af dette hvis der var.
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
12. november 2012 - 16:34 #10
Ja det gjorde der.

- Men jeg tror ikke dette er problemet, da det også er andre muse der ikke virker.
Min ven, har en mus (LOGITECH) også, som virker.
- Det er for mærkeligt!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2012 - 16:47 #11
Prøv at gå i din enhedshåndtering og se om der er hardware der konflikter.
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2012 - 18:07 #12
@sauerforfaen.

Du skriver, du har en USB-mus. Jeg går ud fra det betyder, en trådløs mus med en receiver/transmitter i din bærbare?

Ad post #10. Mener du, din ven har en mus, som virker, eller virker den ikke?

Og hvordan har du koblet den mus til? Trådløst? Med eller uden installation af drivere til den?
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
12. november 2012 - 18:33 #13
Der er ikke kommet ændringer i hardwaren kan jeg se :)

MIlter:
Det er ikke en trådløs mus, det er en Logitech G500 :-)
èn af mine venners mus, virker i computeren - men de 3 jeg har herhjemme virker ikke i den :-) Det er MED driveren :-)
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2012 - 20:19 #14
#13.

OK, en "USB-mus" (indlæg #5) kan være flere ting :-)

Med alle de mus, du har forsøgt dig med, må der være mange driverversioner til dem installeret på maskinen. I dit sted ville jeg fjerne dem alle via kontrolpanel og genstarte computeren. Derefter burde du kun kunne bruge det indbyggede tastatur. Alt andet USB-udstyr skal også være frakoblet, hvis der altså er noget.

Slut så din G500 til og installer den driver, du burde have på en CD. Hvis ikke du har CD'en, downloader du den fra Logitech.

Bliver din mus genkendt korrekt i Logitechs kontrolpanel?
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
13. november 2012 - 15:12 #15
Er vi enige om det er inde i Kontrolpanel og så Mus? Jeg kan ikke finde der hvor driverne ligger :)
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2012 - 16:49 #16
#15.

Nej, du skal kigge i Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer > Fjern alt med Logitech eller Setpoint.

Kig også på linket herunder og undermenuerne der:

http://www.logitech.com/da-dk/support/mice/5750?osid=1&bit=32
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
14. november 2012 - 15:35 #17
#16

Hej Milter, jeg har prøvet alt det du sagde, og hentet diverse opdateringer, slettet de gamle, genstartet, hentet de nye igen - på kryds og tværs. Der er overhovedet intet der virker, den genkender stadigvæk ikke musen ... :(
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2012 - 16:23 #18
Så må det være en fejl i din mus.

Det kan skyldes dårlige/ødelagte lodninger i den ende, hvor USB-stikket sidder. Med musen i computerens USB-indgang prøv at vrikke/skubbe ledningen tæt på USB-stikket og se, om der sker noget.

Du skriver, du købte den i sommers, så den er stadig dækket af garanti
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
14. november 2012 - 16:38 #19
Der sker desværre stadigvæk ikke noget, men problemet forværre sig når jeg går ind i spil. Som jeg sagde i starten, går den ud af og til -
Den går ud normalt, i nogle små intervaller. Men når jeg åbner League of Legends, er det helt slemt - Det kan ikke skyldes noget med det? Har søgt på diverse forums derinde, og der er ingen med samme problem, så inderst inde går jeg heller ikke ud fra det. Det var vidst kun, hvis du vidste noget omkring det :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2012 - 17:28 #20
Jeg har fundet et par sider her:

http://forums.logitech.com/t5/G-series-Gaming-Mice/Logitech-G500-disconnecting-and-reconnecting/td-p/637106

http://forums.logitech.com/t5/G-series-Gaming-Mice/G-700-not-detected-Set-Point-6-20/td-p/570484

Som sagt, så ligger fejlen højst sandsynligt i musen, men det kan også være softwaren. Har du prøvet at fjerne Setpoint i "Tilføj eller fjern programmer" og lade computeren bruge den driver, Windows vælger.
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
15. november 2012 - 23:54 #21
Hej Milter, på det øverste link kan jeg læse mig til at mine problemer med musen er fuldstændig identiske med dem jeg ser derinde. Det er musens kabel der bliver slidt og der sker nogle løse forbindelser.

Tusind tak for hjælpen! Og ærgeligt at bide i det sure æble.
Men jeg er enormt glad for, at du gad og tage dig til at researche så meget for mig - Hvordan kan jeg give dig point for hjælpen?
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2012 - 10:32 #22
Velbekom :-)

Nu lægger jeg et "Svar" her, som du så skal "Acceptere". Når du har gjort det, er dine point røget over på min konto :-)
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2012 - 18:06 #23
Takker for point :-)