Avatar billede Juhler Nybegynder
07. november 2012 - 09:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Krydsreferencer i word oprettes forskelligt for samme overskrift

Hej Alle

Jeg er ved at skrive rapport for mit afgangsprojekt. I den forbindelse har jeg lavet min egen skabelon til word, med "Heading 1-4" for min normale overskrifter, og "Heading 6-9" for appendiks.

Jeg har for det hele defineret en ny multilevel liste, hvor 1-4 starter med tal og 6-9 starter med bogstaver.

Mit problem opstår når jeg vil krydsrefere til en vilkårlig overskrift i appendiks f.eks. B.1.1, når jeg sætter referencen ind efter den sidste Heading med tal f.eks. "6 Konklusion" kan den fint skrive "B.1.1", men hvis jeg skal bruge referencen i min brød tekst før "6 Konklusion", skriver den referencen som "6B.1.1" hvilket er meget irriterende.

En af jer der har været ude for det samme, eller kender en løsning? Jeg har gentagende gange gået min multilevel liste igennem og har ikke kunnet finde nogle fejl, da de der inde står som de skal.

Jeg har søgt i forummet, og har ikke kunne finde andre emner der har samme problem.

Mvh
Karsten Juhler
Avatar billede Juhler Nybegynder
07. november 2012 - 09:53 #1
Det skal lige siges, at når jeg opretter en indholdsfortegnelse så skriver den det rigtigt, altså "B.1.1".
Avatar billede Juhler Nybegynder
07. november 2012 - 10:03 #2
Update:
Jeg har løst problemet selv, det kræver at når jeg vil indsætte referencen skal jeg vælge:

Reference type:
Heading

og

Insert reference to:
Heading number (no context)

Hvis jeg i den sidste der imod vælger "Heading number" eller "Heading number (full context)" skriver den dog 6B.1.1.

Det forklarer dog stadig ikke hvorfor den skriver "6B.1.1" alt efter hvor man opretter den henne i dokumentet.