Avatar billede zibling Nybegynder
10. august 2001 - 17:24 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

2 PC\'er - 1 IP -CyberCity

Hi Guys.

Jeg har 2 pc\'er. Én stationær og en laptop. Jeg har Cybercity ADSL med et 1 meg modem (ikke Cisco).
Så vidt vides har jeg kun 1 IP adresse.

Kan jeg sætte mit \"system\" op så begge mine PC\'ere kan gå på nettet samtidigt.

Begge PC\'er har et netkort, men jeg har et ekstra kort hvis det er nødvendigt for at få \"lortet\" til at virke.

Har også en ethernet hub hvis det er nødvendigt.

Behøver VIRKELIGT hjælp. Jeg SKAL have begge PC\'ere til at kunne koble op samtidig i et netværk.

Det er IKKE vigtigt at Pc\'erne skal kunne dele drev, men deling af internetforbindelsen er (som beskrevet ovenfor) of absolut importance !!

Er der ikke en der kan, punkt for punkt, forklare mig hvad jeg skal gøre. Så svært kan det vel ikke være. (det er det dog for mig.)

Kenneth
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:24 #1
vi prøver...
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. august 2001 - 17:25 #2
hvad er det for et svar, Jelzin?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:27 #3
du burde fint kunne sætte begge pc\'ere op i samme net - bare konfigurer dem til at hente ip\'ere automatisk.

du skal så bruge din hub, denne sætter du i modemmet ( stik skal i uplink på hubben) og forbinder derfra til computerne.

så burde det faktisk virke :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:27 #4
nomiz>> det er noget nyt jeg er begynt på, efter som jeg er en klovn til at få valgt at \"svare\" i stedet for at kommentere :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:30 #5
hvis du kun har en ip til rådighed (men prøv det andet først), kan du installere det ekstra netkort i den stationære computer og dele forbindelsen via denne (det er bare ikke vildt smart da denne så skal være tændt for at nr. 2 kan gå på nettet)
Avatar billede zicko Nybegynder
10. august 2001 - 17:32 #6
Hey simon!

Hvor bli\'r du af på ICQ\'en? Har lige selv haft samme problem med den nye router jeg fik... du skal bare ha\' konfigureret din Router (Modem) ordentligt.....
Avatar billede zibling Nybegynder
10. august 2001 - 17:36 #7
Har prøvet metoden med begge koblet (automatisk IP) på Hub\'en på én gang, men jeg får IP adresse konfilkter.

Kan I ikke forklare mig hvordan jeg gør det med to netkort i den ene, og et i den anden, selv om det bedste ville være hvis begge kunne være på nettet uden den anden skulle være tændt.
Avatar billede zibling Nybegynder
10. august 2001 - 17:36 #8
Har ingen router. \"Kun\" et 1meg modem.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:37 #9
oki - hvilke styresystemer bruge du ??
Avatar billede zicko Nybegynder
10. august 2001 - 17:38 #10
Første del af svaret henvendt til nomiz...
misforstod og troede det var ham der stillede spørgsmålet...

Zibling: For at kunne bruge flere computere på samme forbindelse, hvis der kun er en IP er du nødt til at have en router... Så vidt jeg ved kan mn gratis få en tilsendt fra Cybercity...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:42 #11
zicko >> nope man kan også dele forbindelsen.
Avatar billede zibling Nybegynder
10. august 2001 - 17:43 #12
Jeg bruger W2K Prof på min primære PC, og W98SE på min bærbare.

Burde vel kunne få det til at fungere således:

W2K PC:
Er koblet på nettet med 2 netværkskort.

W98SE PC:
Er koblet på nettet via det ene netværkskort på W2K PC\'en.

KAN BARE IKKE FINDE UD AF HVORDAN !!!

HHJJÆÆLLPP  !!

zibling
Avatar billede zicko Nybegynder
10. august 2001 - 17:45 #13
Ja... men det er møgbesværligt... så skal man have to netkort i den ene \'puter og den skal være tændt for at den anden kan komme på nettet....

Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:45 #14
To enable Internet connection sharing on a network connection

Open Network and Dial-up Connections.
Right-click the dial-up, VPN, or incoming connection you want to share, and then click Properties.
On the Sharing tab, select the Enable Internet connection sharing for this connection check box.
If you want this connection to dial automatically when another computer on your home network attempts to access external resources, select the Enable on-demand dialing check box.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:46 #15
zicko >> ved det godt og har også forklaret det i en tidligere kommentar.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 17:49 #16
og dette her skal du gøre på den anden maskine :
To configure Internet options for Internet connection sharing

Open Internet Explorer.
If you have not previously established an Internet connection, do the following:
Click I want to set up my Internet connection manually, or I want to connect through a local area network (LAN), and then click Next.
Click I connect through a local area network (LAN), and then click Next.
Clear the Automatic discovery of proxy server [recommended] check box, and then click Next.
Do one of the following:
If you want to set up an Internet mail account now, and know your connection information, click Yes, and provide the e-mail account information for which the wizard prompts you.
If you do not want to set up an Internet mail account, click No, click Next, and then click Finish.
If you have previously established an Internet connection, you will be prompted for the following:
From the Tools menu, click Internet Options.
On the Connections tab, click Never dial a connection, and then click LAN Settings.
In Automatic configuration, clear the Automatically detect settings and Use automatic configuration script check boxes.
In Proxy Server, clear the Use a proxy server check box.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
10. august 2001 - 20:32 #17
Jeg har haft samme problem til et net-party, hvor vi havde 7 computere, der skulle i netværk gennem CyberCity. Problemet er, at CyberCity kører med servertildelt IP, hvilket gør, at kun én computer kan være på ad gangen! Vi løste problemet med at sætte en gammel 133MHz computer op som Internet Gateway med programmet Proxy+. Det virkede fint.
Avatar billede the-lion Nybegynder
13. august 2001 - 23:25 #18
Da du har udbyderen Cybercity, som kun tilbyder 1 Ip-adresse pr. abonnement, skal du have 2 netkort i den ene pc, (Kræver at den køre mindst win98 sec. edition) helst win2000 elelr Linux, fra denne pc, kan du kører et krydset netkabel over i den anden pc. dog skal den første pc, være installeret som server, men at få dem til at køre 100% uafhængig af hinanden er ikke muligt uden en 3. server som så deler forbindelsen ud i en hub/switch eller at den af de 2 pc\'er der bliver valgt som server (den med de 2 netkort) altid står tændt... :-)
Avatar billede gertk Nybegynder
15. august 2001 - 13:13 #19
sikker på at din gateway er stillet rigtig ?
Avatar billede zibling Nybegynder
16. august 2001 - 10:46 #20
Fordeler pointene således da jeg selv fandt ud af det.

Tak for jeres indlæg.

:zibling: