Avatar billede pallepopmand Nybegynder
04. november 2012 - 13:13 Der er 4 kommentarer

Optimering af PC

Hej eksperten!
Jeg står i det problem at jeg syntes min PC bliver langsommere og langsommere, varmere og varmere, og specielt grafik kortet er blevet meget svagt.

Microsoft Experience Index viser dette:

Hukommelse (RAM) 6,00 GB 6,8
Grafik Intel(R) HD Graphics 4,2
Spilgrafik 1696 MB samlet tilgængelig grafikhukommelse 5,1
Primær harddisk 17GB ledig (149GB samlet) 5,9
Windows 7 Home Premium

Lidt specs om pc'en:
Toshiba Satellite C660-1J2
  6,00 GB RAM(2 GB har jeg selv sat i)
  Windows 7 64 bit
  Intel i3
Lager
  Samlet størrelse på harddisk(e) 763 GB
  Diskpartition (C:) 17 GB ledig (149 GB samlet)
  Diskpartition (D:) 47 GB ledig (149 GB samlet)
  Mediedrev (E:) Cd/Dvd
  Diskpartition (F:) 12 GB ledig (466 GB samlet)

Grafik

  Skærmkorttype Intel(R) HD Graphics
  Samlet tilgængelig grafikhukommelse 1696 MB
        Dedikeret grafikhukommelse 64 MB
        Dedikeret systemhukommelse 0 MB
        Delt systemhukommelse 1632 MB
  Version af skærmkortdriver 8.15.10.2622
  Primær skærmopløsning 1366x768
  DirectX-version DirectX 10

Hvad kan jeg gøre for at forbedre min PC's ydelse?
Vil specielt gerne have styr på varmen og grafik, men grafikken er vigtigst.
//Patrick
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2012 - 16:02 #1
Du skal have rengjort blæsersystemet.
Til det skal du bruge en dåse med trykluft og en støvsuger.
Afmonter alt strøm fra den. Bøj en clips så du kan blokere blæseren.
Tag nu støvsugeren og sæt mundstykket der hvor blæser suger ind.
Samtidigt blæser du med trykluft på dåse der hvor blæser puster ud. Bliv ved til du har fået nullermændene væk.
Det er vigtigt du blokerer vingen da du ellers kan ødelægge blæseren.
Oprydning harddisk:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Scan harddisk for malware:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Kør evt en diskoprydning på pc også.
Deframenter din harddisk.
Du kan gøre det med den indbyggede,men du kan også bruge denne:
http://www.piriform.com/defraggler
Når dette er gennemført hvordan kører pc så?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2012 - 16:06 #2
For at tjekke dine temperaturer på pc kan du bruge SIW Home edition nederst:
http://www.gtopala.com/siw-download.php
05. november 2012 - 07:07 #3
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
09. november 2012 - 15:35 #4
Hej, da jeg er på efterskolen, har jeg ikke mulighed for at rense blæseren på den måde.. Har forsøgt at komme ind til den, men kunne ikke komme helt derind.
Men der er ikke rigtigt noget der har ændret sig.
Har kørt med CCleaner, Defraggler, SIW og Malwarebytes, og har skannet efter virus med Avast, har kørt diskoprydning, på alle harddiske.
Er stadig ude efter at forbedre grafikkortet, hvis det er noget i kender noget til? Eller kan man købe sig ud af det? Prisen er mere eller mindre ligemeget.