Avatar billede mdarken Nybegynder
03. november 2012 - 09:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Totalark over flere projektmapper

Hej,

Jeg har ca. 50 separate projektmapper over mine medarbejderes timeregistrering, hvor de kan plotte ind i hvilken kategori de har brugt timerne. Dokumentet består således dels af timemængden samt i hvilken funktion denne mængde er brugt. Det kunne fx være en arbejdsdag på 8 timer, hvor 4 af timerne er brugt på skemalægning og de sidste 4 på salgsopfølgning.

Det jeg meget gerne vil have hjælp til - da jeg er ny indenfor excelopsætning - er et totalark, hvor jeg samler de separate medarbejderprojektmapper i en total. I denne total ville jer gerne kunne føre statistik over det samlede forbrug i kategorierne. Så vi kan se det samlede timeforbrug for alle medarbejdere i 'salgsopfølgning'. Hvordan laver jeg en makro eller noget, der automatisk genererer dette totalark via separate excel-filer, så jeg ikke skal lave en ny total forfra hver måned?

Håber nogen kan give et par tricks. På forhånd tak!
Avatar billede finb Ekspert
03. november 2012 - 10:22 #1
Er mapperne opbygget ens ?
Avatar billede mdarken Nybegynder
03. november 2012 - 10:31 #2
Helt ens
Avatar billede mdarken Nybegynder
03. november 2012 - 10:38 #3
Jeg skulle måske lige tilføje at den enkelte mappe er opbygget af 53 ark. 52 af dem viser årets uger, hvor de kan plotte det tidligere beskrevet kategorier ind. Det sidste ark er en total af disse 52. Jeg ville gerne kunne lave en hovedtotal på tværs af mapperne, som blev automatiseret, så når der indrapporteres hver 3. måned kan jeg få et hovedtotal, der samler alle de separate totaler i én.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. november 2012 - 10:43 #4
Det ville nok være en fordel, at kunne se hvor medarbejdernes projektmapper ser ud og ligeledes "totalen".

Er disse mapper samlet i en fælles mappe?

Ønskes disse totaler pr. måned, år eller blot total?
Evt. grafik - eller?

Det kan sandsynligvis udføres automatisk via VBA/makroer.

Du er velkommen til at fremsende eksempler - @-adresse under min profil.
Avatar billede mdarken Nybegynder
03. november 2012 - 10:51 #5
De 50 totaler er ikke samlet i en projektmappe, men det er det, der ønskes.
Totaler ønskes for pr.måned, år og total :)
Grafik er vel lige til, når først hovedtotalmappen er skabt.
Avatar billede fbdk Nybegynder
03. november 2012 - 10:51 #6
et par "tricks" - det lyder som om du i de enkelte projektmapper skal oprette nogle sammentællinger med "sum.hvis" funktionen til at opsamle dataene fra de enkelte kategorier. Herudover kan du i din "total" projektmappe anvende "konsolider" til at hente dataene fra disse sammentællinger.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. november 2012 - 11:02 #7
Vedr. mappe - skulle forstås som fælles sti..
Avatar billede mdarken Nybegynder
03. november 2012 - 11:15 #8
Ja, det er en fælles sti. Altså hvis det lyder som et kæmpe projekt må I jo melde fra, men jeg er ikke helt klar over om jeg skal benytte konsoliderfunktionen eller 'flet projektmapper'?
Avatar billede finb Ekspert
03. november 2012 - 12:50 #9
Har du mod på en cloud-database, hvor hver bruger kun ser egne data via eget password ?
Avatar billede mdarken Nybegynder
03. november 2012 - 12:59 #10
Finb: Det lyder dyrt :)
Avatar billede fbdk Nybegynder
03. november 2012 - 14:16 #11
det kan altså gøres noget mere simpelt

i de projektmapper du har pr. medarbejder opretter du et ark pr. måned og samler data op med "sum.hvis" og så samler du alle data  i en skjult mappe.  ( og projektmapperne kan jo også passwordsbeskyttes ).

Du opretter herefter din total projektmappe, hvor du kopierer data fra total fanerne til et samlet ark( brug indsæt special = kæde ). Dine data i "total" mappen vil så blive ajourført med rettelserne i medarbejder projektmapperne.

Du kan så i totalmappen danne en pivottabel der kan klare alle de analyser og oversigter du måtte ønske dig.

Send mig  din email via min profil så skal jeg sende dig en "demo"
Avatar billede finb Ekspert
03. november 2012 - 18:00 #12
Må medarbejderne kunne se hinandens data ?
Avatar billede mdarken Nybegynder
03. november 2012 - 19:17 #13
Ja, det må de gerne. De kan åbne hinandens filer i forvejen