Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 09:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VirtualHost opsætning

Hej Alle,

Jeg er ved at sætte en ny php-server op, og skal i den forbindelse have tilføjet en virtualhost.

Jeg indtil nu gjort følgende:

Tilføjet følgende til /etc/apache2/sites-available/default  :

<VirtualHost *:80>
ServerName minside.dk
ServerAlias www.minside.dk
DocumentRoot "/var/www/minside.dk"
</VirtualHost>

Tilføjet følgende til /etc/hosts  :

127.0.0.1 minside.dk

Men når jeg går ind på minside.dk, føres jeg blot direkte til /var/www/, og min virtualhost opsætning virker tydeligvis ikke.

Er der en skarp hjerne, der kan fortælle mig hvad jeg gør galt her?

Mange tak!

- Rasmus
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. november 2012 - 09:15 #1
Er server pg klient samme maskine siden du bruger 127.0.0.1?
Har du reloaded apache efter ændringerne?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 09:21 #2
Hejsa, server og klient er IKKE samme maskine, hvad bør jeg i så fald skrive ind?

Ja, jeg har reloaded apache.
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. november 2012 - 11:18 #3
Men kan du slå minside.dk op fra klienten? Sidder du WAN/LAN ? Hvis det er via WAN skal der være åbent i firewallen.

Hvis du forklare midt mere om dit setup er det nok nemmere at hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 11:24 #4
Jeg kan fint tilgå serveren via. domænet på port 80, jeg ender bare i /var/www/ frem for /var/www/minside.dk/.

Så der er hul igennem, jeg er derfor ret sikker på at det er min apache opsætning der er noget galt med.

Når serveren tilgås fra forskellige domæner, skal den pege på forskellige mapper i www - det er dét, som ikke virker.
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. november 2012 - 14:30 #5
Lyder som om configen ikke er loadet.

Har du enabled vhosts ?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 15:19 #6
Jeg fik det til at virke ved at oprette et symlink i sites-enabled, den havde jeg ikke lige fanget.
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. november 2012 - 18:34 #7
Aha. Så sitet var ikke enabled.
Du kan bruge kommandoen a2ensite <site> så gør opretter den selv symlinks.  :)