Avatar billede techboy992 Praktikant
03. november 2012 - 08:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

check credits funktion og saet status viker ikke

Jeg har foelgende script:

/** get url id **/
//$id = isset($_GET['id']) ? $_GET['id'] : '';
$result = mysql_query ("SELECT * FROM links LIMIT $num_displayed");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
$id = $row["linkid"];

//get campain
//Get campain name
$result = mysql_query ("SELECT * FROM links Where linkid='$id'");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
$campain = ($row["campain"]);

//Get awaible credits
$result = mysql_query ("SELECT * FROM campains Where campain='".$campain."'");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
$credits = ($row["credits"]);

// check credits and set status
$limited = '4';
if ($credits > $limited){
mysql_query("UPDATE links SET status = '1' WHERE campain ='".$campain."'");
}
elseif ($credits < $limited){
mysql_query("UPDATE links SET status = '0' WHERE campain ='".$campain."'");
}
//list links
$result = mysql_query ("SELECT * FROM links WHERE status ='1' LIMIT $num_displayed");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
echo '<center><font size="3">| <a href="java script:Popup(\'http://www.awc24h.com/test/newsys/Model/click.php?id='.$row["linkid"].'\')">Click me-'.$row["linkid"].'</a> |</font></center>';
mysql_close($con);

Den opdaterer ikke rigtigt hvis jeg bytter 1 og 0 rundt vil den gerne vise links der har mindre credits end $limited men vil ikke saette dem der har stoerre til status 1

Det er som om den kun tjekker det sidste link i databasen
Avatar billede techboy992 Praktikant
03. november 2012 - 08:24 #1
der er 2 campains 1 med credits og 1 der ikke har nogen
Avatar billede majbom Novice
03. november 2012 - 09:28 #2
du henter alle rækker fra "Links", så er det jo meget naturligt at det kun er den sidste der bliver benyttet?

i øvrigt er der ingen grund til at sætte glyffer rundt om tal i din sql-query
Avatar billede techboy992 Praktikant
03. november 2012 - 10:58 #3
er meningen at den skal tjekke alle linkene og opdatere dem foer den bygger listen af links
Avatar billede techboy992 Praktikant
03. november 2012 - 11:21 #4
Loesningen er:

/** get url id **/
//$id = isset($_GET['id']) ? $_GET['id'] : '';
$result = mysql_query ("SELECT * FROM links limit 1");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
$id = $row["linkid"];

//get campain
//Get campain name
$result = mysql_query ("SELECT * FROM links Where linkid='$id' ");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
$campain = ($row["campain"]);

//Get awaible credits
$result = mysql_query ("SELECT * FROM campains Where campain='".$campain."'");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
$credits = ($row["credits"]);

// check credits and set status
$limited = '4';
if ($credits > $limited){
mysql_query("UPDATE links SET status = '1' WHERE campain ='".$campain."'");
}
elseif ($credits < $limited){
mysql_query("UPDATE links SET status = '0' WHERE campain ='".$campain."'");
}
$id++;

//list links
// Edit this number to however many links you want displaying
$num_displayed1 = 500 ;
$result = mysql_query ("SELECT * FROM links WHERE status =1 LIMIT $num_displayed1");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
echo '<center><font size="3">| <a href="java script:Popup(\'http://www.awc24h.com/test/newsys/Model/click.php?id='.$row["linkid"].'\')">Click me-'.$row["linkid"].'</a> |</font></center>';
mysql_close($con);
Avatar billede techboy992 Praktikant
03. november 2012 - 11:32 #5
Troede jeg det var problem hvus jeg aendre campain fror et link saetter den ikke til 0 hvor der ikke er credit, men opdaterer fint til status 1 hvor der er credits