Avatar billede compac Seniormester
02. november 2012 - 17:33 Der er 1 løsning

Første - sidste side

Jeg har noget kode, som styrer hvordan der skal bladres mellem mine gallery sider:

/* Der undersøges om der skal udskrives et "forrige side"-link, er dette tilfældet udskrives linket */
if ($vis_fra > 0) {
$back= $vis_fra - $pr_side;
echo "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$back'>Forrige</a> ";
}
$page = 1;
/* Alle siderne udskrives så man med et klik kan få resultaterne fra fx 90-100 */
for ($start = 0; $antal > $start; $start = $start + $pr_side) {
if($vis_fra != $page * $pr_side - $pr_side) {
echo "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$start'>$page</a> ";
} else {
echo $page." ";
}
$page++;
}
/* Der undersøges om der skal udskrives et "næste side"-link, er dette tilfældet udskrives linket */
if ($vis_fra < $antal - $pr_side) {
$next = $vis_fra + $pr_side;
echo " <a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$next'>Næste</a>";
}

Nu er der kommet så mange sider, at sidenumrerne begynder at fordele sig på flere linier.
Jeg kunne tænke mig at tilføje en måde, hvor man kan gå til sidste hhv. gå til første side - og nummerlinien forskubbes hvis man bladrer een af gangen.
Avatar billede compac Seniormester
19. november 2012 - 16:35 #1
Jeg klarede det ved at lægge det ind i en tabel:

echo "<tr>";
echo "<td align='right'>";
/* Der undersøges om der skal udskrives et "forrige side"-link, er dette tilfældet udskrives linket */
if ($vis_fra > 0) {
$back= $vis_fra - $pr_side;
echo "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$back'>Forrige</a> ";
}
echo '</td>';
$page = 1;
echo '<td>';
/* Alle siderne udskrives så man med et klik kan få resultaterne fra fx 90-100 */
for ($start = 0; $antal > $start; $start = $start + $pr_side) {
if($vis_fra != $page * $pr_side - $pr_side) {
echo "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$start'>$page</a> ";
} else {
echo $page." ";
}
$page++;
}
echo '</td>';
echo "<td align='left'>";
/* Der undersøges om der skal udskrives et "næste side"-link, er dette tilfældet udskrives linket */
if ($vis_fra < $antal - $pr_side) {
$next = $vis_fra + $pr_side;
echo " <a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$next'>Næste</a>";
}

echo "</td>";
echo "</tr>";