Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
02. november 2012 - 12:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hidden

kan det lade sig gøre at gøre noget af linket usynlig

<div class="page_item"><a href="index1.php?ret_side=<? echo $getter_menu["fil_name"]; ?>" title="<? echo $getter_menu["side_navn"]; ?>"><? echo $getter_menu["side_navn"]; ?></a></div>

sådan at der kun kommer til at stå

http://www.vrm.dk/index1.php

når man holder musen over linket, altså så der ikke kan ses hvilke flere informationer der sendes med når dette link aktiveres?
Avatar billede majbom Novice
02. november 2012 - 13:37 #1
title-attributen er den der bestemmer hvad der vises som tooltip, hvis det er det du mener?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
02. november 2012 - 13:57 #2
Det er fordi når jeg laver et link så kan jeg se det i firefox nederst på skærmen at linket ser sådan ud

http://www.vrm.dk/admin/ret_index.php?ret_=6&side_tekst=index1

men jeg ville gerne have at linket kun ses sådan

http://www.vrm.dk/

Eller noget i den retning.
Altså hvor det sidste er væk "Skjult"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2012 - 15:03 #3
Det kan du ikke skjule - det er vigtigt at man kan se hvor man kommer hen med et link, derfor skal browserne vise det.

Hvorfor vil du ikke have det?
- Fordi det er grimt? (Tjah)
- Fordi det er et sikkerhedsproblem, hvis brugeren ser det? (Glem det)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
02. november 2012 - 15:04 #4
Du bestemmer helt præcist hvad der skal vises ved linket mellem <a> og </a> det er det som bliver vist på siden.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2012 - 15:05 #5
(det er vist ikke det, der bliver spurgt om)
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
02. november 2012 - 15:23 #6
Ja det var nu bare fordi at man kan se hvad der bliver sendt videre fra side til side. Men hvis det ikke har nogen betydning for hakker angreb osv så kan det jo gære lige meget :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2012 - 15:29 #7
Det med sikkerhed .... jeg siger du skal "glemme det" i den forstand, at det ikke ville give nogen yderligere sikkerhed ved at skjule visningen af linkets indhold. Det kan bestemt være problematisk, sikkerhedsmæssigt, hvis systemet er konstrueret, så men kan gennemskue hvad url-parametre bruges til, og dermed omgå sikkerhedssystemet. Det er naturligvis en fejlkonstruktion, og det ses desværre.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
11. november 2012 - 11:02 #8
erikjacobsen - gi et svar
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
13. februar 2013 - 17:41 #9
Jeg lukker da erikjacobsen ikke giver et svar