Avatar billede Lorensen Praktikant
01. november 2012 - 23:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Intet Skærm billed

Jeg har lige købt en helt ny computer som jeg selv har samlet fra bunden men når jeg prøver at tænde for min skærm er der intet skærm billede men ellers køre alle blæsere og harddiske fint på den og jeg har prøvet at skifte grafikkortets plads uden nogle former for forandringer
De dele jeg har købt er:
Cooler Master GX 750W PSU
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
Seagate Barracuda® 1TB
ZOTAC GeForce GTX 660 2GB GDDR5
AMD FX-8150 8-Core Processor
Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+
02. november 2012 - 06:51 #1
Velkommen til E. ...

Og du har monteret den extra Power forbindelse til grafikkortet ?
Avatar billede Lorensen Praktikant
02. november 2012 - 06:59 #2
Ja det har jeg også og tjekket om stikket sad ordenligt fast
02. november 2012 - 07:08 #3
... og til det 'rigtige' skærm stik på grafikkortet ?

Forventer at SKÆRMEN virker ?  ;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. november 2012 - 07:38 #4
Som Skrevet i#3
PÅ nogle skærme skal du vælge hvilke stik
http://gratisupload.dk/vis_billede/686753/
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 07:42 #5
start maskinen op kun med det mindst mulige i den
uden harddisk
uden cdrom drev

kun bundkort- 1 en ramklods - prøv at sætte den i forskellige sokler

det kan være psu der ikke sidder rigtigt
det kan være dine ram der har fejl
det kan være graffikkort
det kan være din skærm så hvis muligt prøv med en anden skærm
det kan være forkerte strømstik
hvor sidder de i strømforsyningen
der findes 2 rigtig god cd man kan lave og bruge når man selv roder

ultimate boot cd - kan alt muligt ramtest og fjerne password og så videre
http://www.ultimatebootcd.com/

hirens

version

15.2

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede Lorensen Praktikant
02. november 2012 - 09:12 #6
Jo har prøvet både HDmi dvi og vga til skærmen der skette der heller ingen ting

#5 jo det vil jeg lige prøve når jeg er kommet hjem
Avatar billede ronnie192 Nybegynder
02. november 2012 - 10:49 #7
hvis du har en speaker sat på dit bundkort skulle den gerne komme med en kort "bib" lyd når den starter op, hvis den ikke gør dette vil der ikke komme noget skærm billede.

/Har du husket at tilslutte den 4/8 pin connector til bundkortet også ?
Avatar billede alkazira Nybegynder
02. november 2012 - 12:00 #8
Lyder ufattelig meget som det problem jeg oplever med mit nye hardware, jeg skulle gerne høre fra computer centeret senere i dag eller i morgen - der kan jeg måske fortælle dig hvad der har været fejlen ved min, måske det er det samme din fejler.. Men anyways, du kan prøve de løsning som folk er kommet med til min post i mellemtiden: http://www.eksperten.dk/spm/971540

//Alkazira
Avatar billede Lorensen Praktikant
02. november 2012 - 12:07 #9
#5 Jeg har prøvet de forskellige din løsning uden nogle forandring :(

#6 nej speakeren siger ikke noget nå Computeren starter op ved ikke rigtigt hvad det skal betyde :/

#7 Jo tak det vil være godt vis du kan finde ud af mere ved producenten :)
Avatar billede Lorensen Praktikant
02. november 2012 - 12:08 #10
Obs #7 og #8 :P
Avatar billede ronnie192 Nybegynder
02. november 2012 - 16:48 #11
Strøm på bundkortet: Skal der være en 24 pin den støreste på din PSU. Så skal der være en 8 PIN også som sidder øverst til venstre for CPU'en Den skal også være i.

På langt de fleste nye psu'er er der en 4 pin hvor man så kan koble en 4 pin mere på så det bliver til en 8 pin.

Men har du testet det med den "bib" lyd som omtalt tideliger ?
Avatar billede alkazira Nybegynder
02. november 2012 - 18:00 #12
Lige kommet fra computer centeret .. tror ikke du kan bruge min case til noget :) Så vidt de kunne se var der en del fejllodninger omkring mine ram socket, men måske er det dine ram der er defekte, har du eventuel nogle andre du kan teste med?
Avatar billede Lorensen Praktikant
02. november 2012 - 18:30 #13
#11 ja jeg har alle stikkene sat til mit bundkort men speakeren laver stadig ikke den lyd

#12 jeg har selv prøvet at snakke med dem som jeg købte computeren af her lidt tidligere i dag og de kom med det forslag at det muligvis var min strømforsyning der var et problem med eller mit bundkort men i så fald ville de har jeg prøve at sende dem ind for at tjekke dem for fejl :-)
Avatar billede Lorensen Praktikant
13. november 2012 - 10:31 #14
Hej til dem der selv ville ende med det samme problem
Jeg har fået mine dele sendt ind til reparation hvor de har taget mit bundkort ind da der lå en fejl på den og ikke sendte strømmen rigtigt ud til de forskellige dele men i så fald har de givet mig et nyt da det næsten var umuligt for dem at oprette fejlen